جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: جمعه، 9 مهر 1395     
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی مطرح کرد
طرح ال ای زد در راستای حل مسائل زیست محیطی باید اجرا و حمایت شود

به گزارش گروه پارلمان شهری شهرداری نیور، عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی با اشاره به اجرای طرح LEZ گفت: قانون اجرای معانه فنی خودروها در صحن علنی مجلس مطرح و تصویب شده است که این مصوبه مربوط به کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس است لذا بخشی از مصوبه مذکور زیر نظر کمیسیون صنایع اجرایی می شود.

حجت الاسلام سیدجواد حسینی کیا در گفتگو با خبرنگار شهرداری نیور افزود: با توجه به اینکه اجرای طرح LEZ در راستای هوای پاک مطرح شده است امیدواریم که در آینده نزدیک مصوبه ای برای هوای پاک نیز در صحن به تصویب برسد.

وی در ادامه در خصوص شرایط اجرای طرح LEZ خاطرنشان کرد: اخذ معاینه فنی خودروها بر اساس سنوات کارکرد آنها تعیین شده است لذا کلیه این اقدامات در راستای حل مسائل زیست محیطی انجام گرفته و در حال حاضر قانون مصوب در این زمینه نیازمند اصلاحاتی در نحوه اجرا می باشد.

وی تصریح کرد: مصوبه طرح LEZ یک قانون جامع و کارآمد است البته این طرح برای اجرای بهتر و مفیدتر نیازمند به انجام برخی اصلاحات است.

حجت الاسلام حسینی کیا با بیان اینکه طرح LEZ طرحی سلامت محور است، اظهار داشت: توقف در اجرای طرح LEZ به علت عدم همکاری بین ارگانهای ذیربط و همچنین هجوم مردم به مراکز معاینه فنی بوده است.

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی در پایان اضافه کرد: مراکز معاینه فنی در حال حاضر از کیفیت و استاندارد مطلوبی برخوردارند و اجرای طرح LEZ در این مراکز نیازمند نظارتی واحد است لذا کلیه ارگانها در زمینه اجرای بهتر طرح مذکور باید به تعهدات خود عمل نمایند تا اجرای طرح طبق پیش بینی های اولیه به خوبی پیش رود.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: