جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 7 مهر 1395     
سلفی‌ها به این کتاب اعتراض کردند

فرهنگ > دین و اندیشه - رمان «شهید عشق» اثر احمد تورگوت از سوی انتشارات کتابستان معرفت به چاپ پنجم رسید.

 

به گزارش شیعه نیوز «شهید عشق» رمانی است که نویسنده سنی‌مذهب اهل ترکیه در ارتباط با قیام عاشورا نگاشته که مورد توجه مخاطبان در کشور ترکیه قرار گرفته است. این اثر در 16 چاپی که پیش از ترجمه در ایران در کشور ترکیه از آن منتشر شده، بیش از 250 هزار نسخه فروش داشته است.

این اثر ماجرای کربلا را از دریچه‌ای کاملا متفاوت از آنچه تاکنون بدان نگاه شده و در قالب یک رمان مورد بررسی قرار داده است. نویسنده «شهید عشق» با نگاهی که تلفیقی از عرفان اسلامی، تاریخ اسلام و شرایط اجتماعی دوران امامت امام حسین (علیه السلام) است، تلاش نموده تا از دیدگاه شاهدی زنده و از بعد انسانی و احساسی به بررسی و انعکاس واقعه کربلا پرداخته و به خوانندگان خود منعکس نماید.

در بخشی از کتاب آمده است: «زینب روی شن‌ها زانو زد. چشم به دور دست دوخت و به دشتی که زیر نور سوزان خورشید، هرم گرمایش را به آسمان پس می‌داد، خیره شد. چادرش خاکی و غبار گرفته بود و عرق از روی پیشانی‌اش شره می‌کرد. اشک در چشمانش حلقه زد. مانند حسین (علیه السلام) خم شد و مشتی از خاک را در دستانش گرفت، نزدیک صورتش آورد و بویید. خاک تفتیده آرام آرام از لای انگشتانش روی زمین ریخت. می‌دانست که به روزهای موعود بسیار نزدیکند. قطره اشک را با گوشه چادرش پاک کرد و از جا برخاست. دختر علی(علیه السلام) باید صبور و مقاوم باشد. راه سختی در پیش است ...»

نویسنده این کتاب در گفت‌وگویی پیرامون این کتاب گفته بود: «به خاطر نوشتن این رمان از سوی سلفی‌های ترکیه و خارج از ترکیه و همچنین آنهایی که هیچ بهره‌ای از حب اهل بیت (علیهم السلام) ندراند، به من اعتراض شد. این افراد کسانی هستند که از زیبایی‌های اهل بیت‌ (ع) محروم هستند و از رمانی در ارتباط با کربلا ناراحت می‌شوند و این مسئله برای من مهم نیست و ان‌شاءالله حضرت زهرا (سلام الله علیها) شافع من خواهد شد.»

رمان «شهید عشق» با ترجمه دریا توره از سوی انتشارات کتابستان معرفت به چاپ پنجم رسیده است.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: