جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 7 مهر 1395     
وقتی مجری قانون به قانون پشت می کند

به گزارش گروه حمل و نقل پاک شهرداری نیوز،  در حالی که تنها 6 روز از اجرای طرح کاهش در محدوده زوج و فرد می گذرد، پلیس راهور بار دیگر به بهانه ازدحام در مراکز معاینه فنی به قانون پشت کرد .

بالغ بر 3ماه است که بر اجرای طرح کاهش و کنترل معاینه فنی خودروها در محدوده زوج و فرد از ابتدای مهرماه تاکید شده است، این در حالیست که صبح امروز رئیس پلیس راهور تهران بزرگ از توقف اجرای طرح و برخورد با خودروهای فاقد معاینه فنی، به دلیل ازدحام مراکز معاینه فنی خبر داده است .

برابر قانون سالهاست که تردد خودروهای فاقد معاینه فنی در سطح شهر تهران ممنوع است و خودروهایی که 5سال از عمر تولیدشان می گذرد مشمول معاینه فنی می شوند، اما این قانون هیچ گاه به صورت جدی در کشور و کلانشهر تهران اجرایی نشد چرا که مجری قانون ( پلیس راهور ) معتقد بود کنترل دستی و کف خیابانی خودروهای فاقد معاینه فنی امکان پذیر نیست و به همین دلیل تنها در روزهای الودگی هوا طرح تشدید برخورد با خودرهای معاینه فنی اجرا می شد.

این بهانه پلیس گرچه منطقی به نظر می رسید، اما دولت و شهرداری تهران با راه اندازی سامانه سیمفا و کنترل هوشمند خودروها از طریق دوربین ، دغدغه پلیس راهور را برطرف کردند. از سوی دیگر طرح کاهش یا همان برخورد با خودروهای فاقد معاینه فنی در محدوده زوج و فرد از ابتدای مهرماه به اجرا درآمد تا آن دسته از شهروندان قانون گریزی که به رغم وجود قانون از داشتن معاینه فنی سر باز می زدند به واسطه جریمه و اعمال قانون برای دریافت معاینه فنی خودروی خود اقدام کنند بطوریکه طی هفته جاری شاهد ازدحام در مراکز معاینه فنی بودیم ، شاید بهتر است بگوییم هجوم قانون گریزان  از ترس جریمه ، شلوغی مراکز معاینه فنی را سبب شد.

حال جای تامل است که چطور به رغم وجود قانون، باز هم مجری قانون با بهانه ای باعنوان ازدحام جمعیت در مراکز معاینه فنی به قانون پشت می کند!

سیدنواب حسینی منش مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودورهای تهران با تاکید بر اینکه ملاک عمل باید ابلاغیه وزارت کشور و دستورالعمل اجرای طرح کاهش باشد، گفت: چه پلیس راهور قانون را اجرا کند یا نکند ما (شهرداری تهران ) خودمان را مکلف به اجرای دستورالعمل وابلاغیه وزارت کشور می دانیم .

وی تصریح کرد:  ال ای زد -طرح کاهش- در حال اجراست و نسبت به ثبت ورود و خروج های خودروهای فاقد معاینه فنی از طریق دوربین های ثبت تخلف اقدام می شود .

حسینی منش تاکید کرد: فراموش نکنیم که قانون ممنوعیت تردد خودروهای  فاقد معاینه فنی مصوبه اسفند 89 است و طی 5 سال گذشته  هرگونه تردد خودروهای فاقد معاینه فنی در سطح شهر تهران ممنوع بوده است. اینکه به هر دلیلی تاکنون خودورهای فاقد معاینه فنی در شهر تهران تردد می کردند خود جای سوال دارد چه برسد به آنکه اکنون  اجرای طرح را به دلیل ازدحام مراکز متوقف کنیم

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: