جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 10 مهر 1393     
صنایع خودرویی روی پای خود بایستند

به گزارش  گروه پارلمانی شهرداری نیوز ؛ ایرج ندیمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ، در خصوص مشکلات صنعت خودرو گفت: خودرو سازان باید قبول کنند که الگوی مصرف عوض شده و و قیمت هایی که برای خودروها  اعلام می کنند سبب  به خواب رفتن سرمایه های آنها شده است . خودروسازان هنوز پاسخی در زمینه مدیریت کیفیت خودروهای تولیدی خود نداده اند و نیز در زمینه میزان هزینه دریافتی برای ثبت نام خودرو شفاف سازی صورت نداده اند.

ایرج ندیمی در ادامه گفتگو با خبرنگار پارلمانی شهرداری نیوز گفت :  اخیرا وزیر صنعت و معدن بازدیدی از خط تولید پارس خودرو داشته و اذعان داشته که نزدیک به 10 سال است که صنعت خودرویی ایران به مرحله زیان دهی رسیده است . این مساله به دلیل حمایت هایی است که تا کنون از صنعت خودرو صورت گرفته است و خودرو سازان به دلیل حمایت های پولی و بانکی و انحصار واردات توانسته اند روی پا بمانند .

وی در ادامه افزود : سوال اینجاست که صنعت خودرو چه زمانی می خواهد با اتخاذ تدابیری ، روی پای خود بایستد؟...

ندیمی با اشاره به شرایط اقتصادی کنونی به عنوان یکی از  دلایل رکود در صنایع خودرویی بیان داشت : از زمانی که به دلایل شرایط ویژه اقتصادی و بالا رفتن نرخ ارز ، شرایط تسهیلات بانکی برای صنایع خودرویی تغییر کرد ، این صنعت با مشکلاتی مواجه شده است .

وی در ادامه یاد آور شد: یکی از مشکلات مربوط به ارائه تسهیلات بدهکار نبودن است که در صورت بدهکار بودن به بانک ، هیچگونه تسهیلاتی به صنعت گر تعلق نمی گیرد، یعنی باید اول بدهی خود را تصفیه کند و بعد وام بگیرد .

ندیمی در خاتمه با تاکید بر ضرورت روی پا ایستادن صنایع خودرویی خاطر نشان کرد: باید این اتفاق بیفتد که صنایع خودرویی روی پای خود بایستد . وگرنه با کمک های دولت و مجلس به جایی نمی رسد. 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: