جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 10 مهر 1393     
کاهش 9 درصدی سرقت در آذربایجان‌غربی

 

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه آذربایجان‌غربی، سردار یحیی شرفی در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: طبق آمار بدست 514 مورد سرقت اتومبیل گزارش شده که متاسفانه در مورد سرقت اتومبیل با افزایش 18 درصدی مواجه هستیم.

 

وی با اشاره به اینکه تعداد تصادفات رانندگی 325 مورد است اظهار کرد: تعداد مجروحان تصادفات در شش ماهه نخست امسال 8473 مورد بود که 22 درصد نسبت به مدت مشابه افزایش داشته است.

 

وی تصریح کرد: با اقدامات صورت گرفته و همکاری مردم در شش ماهه نخست امسال میزان تصادفات فوتی 17 درصد و آمار متوفیان تصادفات 18 درصد کاهش داشته است.

 

فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه نزاع یک عارضه اجتماعی است، اظهار کرد: طی شش ماهه نخست امسال 12 هزار و 424 مورد نزاع گزارش شده که نسبت به مدت مشابه 67 درصد افزایش داشته است.

 

وی افزود: آذربایجان‌غربی در خصوص نزاع، در بین کلیه جرائم رتبه 2 را به خود اختصاص داده که باید با فرهنگ‌سازی این میزان جرائم را کاهش دهیم.

 

شرفی درخصوص آمار قاچاق تصریح کرد: قاچاق مواد سوختی به مقدار 8722 لیتر با 24 درصد افزایش و قاچاق 1434 قبضه اسلحه با کاهش هفت درصدی گزارش شده است.

 

فرمانده انتظامی آذربایجا‌ن‌غربی خاطرنشان کرد: طبق آمار بدست آمده چاقوکشی دراستان 85 مورد بوده که متاسفانه 55 درصد افزایش داشته است.

 

شرفی به رتبه استان در بروز جرائم و سرقت اشاره و اظهار کرد: این استان از نظر میزان بروز جرائم در رتبه 12 کشوری و سیزدهمین استان از نظر فراوانی سرقت است.

 

وی به دستگیری 2973 قاچاقچی و توزیع کننده مواد مخدر در استان اشاره و تصریح کرد: 63 باند تهیه و توزیع مواد مخدر منهدم شده که 37 درصد افزایش داشته است.

 

فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: 890 گرم پیش‌ساز مواد مخدر کشف شده که خوشبختانه در کشف پیش‌ساز مواد مخدر با کاهش 34 درصدی مواجه هستیم.

 

وی با بیان اینکه روابط نامشروع 15 درصد کاهش داشته است، اظهار کرد: طبق آمار بدست آمده جرم فرار از خانه 64 مورد گزارش شده که متاسفانه 52 درصد افزایش داشته است.

 

شرفی تصریح کرد: طی شش ماه نخست امسال 49 مورد قتل با افزایش 4 درصدی و کاهش 2 درصدی زورگیری گزارش شده است.

 

وی به مفقود شدن 2332 مورد اسناد و مدارک اشاره و خاطرنشان کرد: متاسفانه آمار مفقودی اسناد با افزایش 17 درصدی و جرم جعل اسناد با افزایش 4 درصدی مواجه است.

 

شرفی با بیان اینکه رویکرد پلیس جامعه‌محوری است، اظهار کرد: این موضوع هیچ منافاتی در خصوص برخورد با مجرم به صورت قاطعانه ندارد، پلیس به عنوان منجی و مصلح وارد عمل شده و با رویکرد جامعه محوری ایفاء نقش می‌کند.

 

وی با اشاره به اینکه نباید دچار وسواس امنیتی شویم، افزود: نباید در خصوص پدیده و خطای ناخواسته به صورت یک مسئله امنیتی جدی برخورد و درمقابل آن نباید غفلت امنیتی یعنی نادیده گرفتن تهدیدهای امنیتی و ملی بی‌ارزش و کم‌اهمیت تلقی شود.

 

شرفی در ادامه با بیان اینکه خطر اصلی برای کشور غافل شدن مردم از تهدیدات ملی است، خاطرنشان کرد: وسواس امنیتی مردم را از خطر اصلی یعنی تهدیدات ملی دور می‌کند که باید دراین راستا آگاهانه رفتار کنیم.

 

فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی افزود: مردم از پلیس انتظار دریافت خدمات سهل‌تری را دارند که خوشبختانه اکنون در نقطه اوج رضایتمندی مردم قرارداریم اما به این امر اکتفا نکرده و تلاش افزون‌تری در راستای بهتر شدن ارائه خدمات به مردم در دستور کار قرار داده‌ایم.

 

وی در ادامه اظهار کرد: خوشبختانه 63 درصد جرائم کارکنان و 65 درصد تخلفات انضباطی کاهش یافته است.

 

شرفی به آمادگی جسمانی 100 درصدی نیروهای پلیس اشاره و اظهار کرد: طبق بررسی‌های انجام شده 15 درصد نمره تیراندازی، 33 درصد میزان ارتقاء تحصیلی کارکنان و 26 درصد توانمندی و حرفه‌آموزی سربازان افزایش یافته است.

 

وی به پیامدهای اقدامات درون سازمانی در بحث سلامت اداری و روحیه خدمات‌گذاری اشاره کرد و افزود: خوشبختانه تا به امروز شاهد رضایت 99 درصدی در خصوص کیفیت خدمات‌رسانی و پاسخگویی اپراتور فوریت‌های 110 و افزایش 96 درصدی عملکرد واحدهای اجرایی بوده‌ایم.

 

شرفی تصریح کرد: در بعد اجتماعی برنامه‌های متنوعی در خصوص تامین نظم، امنیت و رعایت حقوق شهروندی انجام شده که با کاهش 71 درصدی پرونده‌های ضرب و شتم و افزایش 33 درصدی رعایت حقوق شهروندی مواجه هستیم.

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: