جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 6 مهر 1395     
چمران مطرح کرد؛
طرح ادغام نواحی جنوبی مناطق 2 و 5 همچنان در دست مطالعه

به گزارش گروه اخبار مناطق 22گانه شهرداری نیوز، رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه در گذشته طرحی با موضوع اصلاح مناطق 2، 5، 9 و 10 مطرح بود که همچنان نیز مشاوران این طرح در حال مطالعه آن هستند، گفت: در نظر داشتیم که اگر امکان آن فراهم شود بخشی از جنوب مناطق 2 و 5 که از بافت شبیه به یکدیگری نسبت به بخش های شمالی این مناطق برخوردارند ادغام شده و مناطق 9 و 10 نیز برای اضافه نشدن به تعداد مناطق 22 گانه شهر تهران ادغام شوند.

 مهدی چمران در دویست و نود و سومین جلسه شورا با یادآوری اینکه مشاوران این طرح پیشنهادی در حال مطالعه هستند و هنوز نتیجه امکان سنجی آن مشخص نشده است، تصریح کرد: مشکلات بخش های جنوبی منطقه 2و 5 ویژه و خاص و حتی عجیب و غریب است. به طور مثال وضعیت منطقه طرشت.

وی با بیان اینکه وضعیت بافت مسکونی منطقه 2 و 5 به دلیل وسعت بسیار زیاد نسبت به سایر مناطق در بخش های شمالی، میانی و جنوبی به یک گونه ای متفاوت از یکدیگر هستند، ادامه داد: تفاوت این بافت ها مشکلات بسیاری برای این منطقه ایجاد کرده اند.

رییس شورا شهر تهران همچنین از اعضای شورای شهر تهران خواست که در زمان ارائه گزارش های شورایاران پس از اتمام گزارش و آغاز اظهار نظر اعضا، نمایندگان شورا از تکرار و بازگویی مشکلاتی که از سوی شورایاران مطرح شده است پرهیز کنند.

چمران با اشاره به اینکه پس از دریافت نظرات اعضا متن مشکلاتی که از فوریت برخوردارند گرفته و به مراجع ذی صلاح به منظور پیگیری های لازم ارسال می شود، خاطرنشان کرد: آن دسته از پیشنهادات که نیاز به تصمیم گیری در صحن شورا دارند نیز می بایست در شورا و شهرداری به نظرسنجی گذاشته شود.

رئیس شورای شهر تهران بر ضرورت بازنگری مختصری در طرح تفصیلی تاکید کرد و گفت: این طرح تفصیلی در برخی مناطق شهر که منجر به بارگذاری بیش از حد شده است، قابل اصلاح است، اما باید به خاطر داشته باشیم، آنچه که در طرح تفصیلی در شورا تصویب کردیم با طرح تفصیلی کنونی که اجرا می شود و در شورای عالی شهرسازی و معماری به تصویب رسیده متفاوت است. این مصوبه جدید بسیار بیشتر شده در حالی که طرح تفصیلی پیشنهادی شورا بسیار کارآمدتر بود و از مشکلات کنونی می کاست.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: