جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 5 مهر 1395     
تولید موتورسیکلت های کاربراتوری ممنوع شد :
قیمت موتورسیکلت در سال آینده 25 درصد افزایش قیمت دارد

به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری شهرداری نیوز، نایب‌ رئیس سندیکای تولیدکنندگان موتورسیکلت ایران از توقف شماره گذاری موتورسیکلت های کاربراتوری از ابتدای مهرماه خبر داد و گفت : توقف شماره گذاری موتورسیکلت های کاربراتوری صرفا بر مبنای مصوبه هیات دولت  بوده اما دائمی نخواهد بود .

ابوالفضل حجازی در گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز اظهار داشت : امید است طی هفته آتی و با همکاری وزارت صنعت و معدن و پلیس راهور ناجا این مشکل حل و شماره گذاری موتورسیکلت کاربراتوری مجددا آغاز شود .

وی افزود: بر اساس تصمیم دولت کلیه موتورسیکلت های باقی مانده در کارخانجات که قبلا وارد کارخانه شده و یا پیش از این در گمرکات ترخیص شده است می توانند تا پایان امسال شماره گذاری شوند و از ابتدای سال آینده شماره گذاری موتورهای کاربراتوری ممنوع و صرفا موتورسیکلت های انژکتوری  شماره گذاری و وارد بازار خواهند شد.

وی تصریح کرد : درصورتی که هیچ مشکلی ایجاد نشود در بهمن ماه موتورسیکلت های انژکتوری وارد می شوند.

وی گفت : انجمن تولید کنندگان موتورسیکلت نیز در این راستا به طور جدی پی گیر است تا به طور قاطع از ابتدای سال 96 شاهد عرضه موتورهای انژکتوری در کشور باشیم.

وی با اشاره به اینکه در اکثر کشورهای دنیا  حتی در اروپا تاکنون استفاده از موتورهای انژکتوری  اجباری نشده ، تصریح کرد : امروز در چین که رتبه خوبی به لحاظ صادرات در جهان دارد همچنان موتور سیکلت های دو زمانه تولید می شود. این در حالی است که بیش از 80 درصد صنعت موتورسیکلت ایران به چین و 20 درصد به هندوستان وابسته است و این دو کشور به تازگی در خصوص تولید موتورهای انژکتوری اقدام نمودند.

وی افزود : متاسفانه در بحث موتورهای انژکتوری در کشور دید کارشناسی صورت نگرفته است بلکه در این زمینه باید صرفا مسئله رفع آلایندگی دنبال شود نه اینکه برخی قوانین غلط  نوشته و به صنعت کشور تحمیل گردد.

وی تصریح کرد : باید در صنعت موتورسیکلت به دنبال تولید محصولات متناسب با استانداردهای روز دنیا  بسته به شرایط موجود در کشور باشیم.

وی گفت : هم اکنون دهها طرح در کشور وجود دارد برای اینکه بتوانیم صنعت موتورسیکلت را در ایران بومی و ملی نماییم اما متاسفانه حمایتی در این راستا صورت نمی گیرد در حالی که برای واردات مشکلی وجود ندارد و معمولا ارز مورد نیاز اختصاص می یابد.

این فعال در صنعت موتورسیکلت در کشور  اظهار داشت : در صورتی که بحث تولید موتور ملی دولت حمایت نماید قطعا تولید کنندگان داخلی می توانند ظرف حداقل  5 سال موتورسیکلت های 100 درصد تولید داخل و بر اساس استانداردهای روز دنیا را تولید نمایند.

حجازی افزود : هم اکنون تولید هر موتور انژکتور با  لوازمات جانبی آن حدود 120 دلار تمام می شود بنابراین در صورتی که به طور متوسط 500 تا 600 دستگاه موتور در کشور تولید شود در سال آینده حدود یک میلیون دلار هزینه تولید موتورهای انژکتوری در کشور خواهد شد.

وی افزود : با حذف کاربراتوری ها و تولید موتور سیکلت های انژکتوری حداقل 25 درصد قیمت موتورسیکلت در سال آینده افزایش خواهد یافت البته این میزان افزایش در صورتی  خواهد بود که هیچ افزایش قیمتی را در نرخ مواد اولیه و سایر هزینه ها نداشته باشیم.

وی گفت : امید است طی هفته آتی و با همکاری وزارت صنعت و معدن و پلیس راهور حل شود شماره گذاری موتورسیکلت کاربراتوری مجددا آغاز شود  چرا که مهر ، آخرین ماه بازار موتورسیکلت است و تا بهمن ماه اغلب تولیدکنندگان تولید و درانبارها نگهداری می کنند از این رو مهرماه ، برای تولیدکنندگان ماه بسیار مهمی به لحاظ بازار فروش است.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: