جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 5 مهر 1395     
حمایت مشروط دولت و مجلس از صنعت خودرو

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر شهرداری نیوز، نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی معتقد است با افزایش همکاری و تعامل با خودروسازان خارجی ،انتظار می رود در زمینه ارتقاء کیفیت تولیدات داخلی پیشرفت های بیشتری حاصل شود.

داریوش اسماعیلی در گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز با اشاره به نقش همکاری با خودروسازان برتر دنیا در توسعه صنعت خودرو داخل اظهار داشت : هر چند در سالهای اخیر به دلیل کاهش تعامل با خودروسازان خارجی تولید با مشکلاتی روبرو گردید اما با شروع این همکاری و تعاملات دیگر بهانه ای برای عدم ارتقای کیفیت خودروها تولیدی و توسعه این صنعت وجود نخواهد داشت.

وی گفت : البته یکی از ابرازهای تحقق اقتصاد مقاومتی این است که در هیچ موردی کشور را وابسته به خارجی ها نکنیم اما می توان در این راستا از دانش و تکنولوژی آنها در مسیر رشد و توسعه استفاده نمود.

وی تاکید کرد : متاسفانه در این سالها به موضوع تحقیق و توسعه در صنعت خودرو توجه جدی نشده است به طوری که امروز این مساله در کیفیت خودروهای تولیدی تاثیر گذاشته و شاهد کیفیت مطلوبی در محصولات داخلی نیستیم.

وی افزود : ارتباط و تعامل محدود با دانشگاهها و عدم بکارگیری از تکنولوژی های جدید از جمله عوامل موثر در عدم توسعه و ارتقاء صنعت خودرو ایران است .

وی افزود : مسلما با توجه به تحقیق و توسعه و بومی سازی دانش و تکنولوژی می توان شاهد ارتقاء کیفیت و کاهش قیمت تولید خودرو در کشور بود.

نماینده سروستان و خرامه در مجلس دهم با اشاره به تاثیر حمایت مجلس و دولت از صنعت خودرو اظهار داشت : خودروسازان برای اینکه همچنان از حمایت های مجلس و دولت از صنعت خودرو بهره مند شوند باید نسبت به توسعه و پیشرفت در این صنعت تلاش بیشتری داشته باشند.

اسماعیلی همچنین به تاثیر سرمایه گذاری در توسعه صنعت خودرو پرداخت و خاطر نشان کرد : قطعا سرمایه گذاری یکی از نیازهای مهم کشور به خصوص صنعت خودرو است گار چه باید تامین این نیاز باید توسط سرمایه گذاران داخلی صورت گیرد اما مسلما حضور سرمایه گذاران خارجی نیز در این شرایط می تواند نقش مفد و موثری در توسعه و ارتقاء کمی وکیفی صنعت خودرو داشته باشد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: