جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 4 مهر 1395     
آخرین وضعیت پیکر ۳۰تن از حجاج ایرانی

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی درباره آمار کامل میزان شهدای ایرانی در فاجعه منا اظهار کرد: طبق آمار رسمی با احتساب این 30 نفر 470 ایرانی در فاجعه منا سال گذشته به دلیل بی کفایتی مقامات آل سعود جان خود را از دست دادند


خبرگزاری میزان: محمد جواد جمالی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی پیرامون آخرین وضعیت 30 تن از حجاج ایرانی که در حادثه سال گذشته منا کشته شده اند ولی پیکرهایشان به کشور بازنگشته است، اظهار کرد: این افراد که تعداد آنها 30  نفر است هنوز هیچ گونه تعیین تکلیفی درباره شان از سوی مقامات عربستان اتخاذ نشده است.

وی با اشاره به اینکه در اوایل فاجعه منا مقامات آل سعود یک عده را بدون اجازه دفن کرده اند، افزود: بعد از بیانات مقام معظم رهبری پیرامون فاجعه منا عربستانی ها از دفن حجاج بخصوص حجاج ایرانی بدون اجازه خودداری کردند از این رو ما در آن مقطع توانستیم اکثر جنازه های حاجیان ایرانی را به کشور منتقل کنیم که البته در این میان یکسری از خانواده ها به درخواست خودشان حجاجشان را در عربستان دفن کردند اما هنوز از وضعیت 30 حاجی ایرانی که در فاجعه منا سال گذشته کشته شدند خبری نیست.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: اجساد این 30 نفر هنوز تعیین تکلیف نشده است از این رو دولتمردان آل سعود با صدور ویزا اجازه دهند تا خانواده های این تعداد حجاج ایرانی به عربستان سفر کنند که متاسفانه تا به امروز این امر محقق نشده است.

جمالی با بیان اینکه با انجام آزمایش ژنتیک وضعیت این 30 نفر از حجاج ایرانی مشخص خواهد شد، تاکید کرد: این تعداد از حجاج ایرانی در عربستان دفن شدند لذا اگر خانواده هایشان در صورت صدور ویزا از سوی عربستان یه این کشور سفر کنند می توانند با انجام آزمایش ژنتیک جنازه هایشان راتحویل بگیرند.

وی درباره اینکه تا به این لحظه دیه شهدای فاجعه منا پرداخت نشده است،  گفت: متاسفانه به دلیل قطع ارتباطات دیپلماتیک و کنسولی جمهوری اسلامی ایران با عربستان تا به این لحظه هیچ گونه دیه ای از سوی مقامات آل سعود به خانواده های حاجیان کشته شده در منا پرداخت نشده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه هنوز کشور ثالثی به عنوان حافظ منافع از سوی عربستان در ایران تعیین نشده است و همچنین لجاجت مقامات سعودی متاسفانه هنوز مسئله دیه و پرداخت آن صورت نگرفته است.

جمالی گفت: بدون شک با توجه به کارشکنی های سعودی ها زمانی وضعیت 30 حاجی ایرانی در عربستان تعیین تکلیف خواهد شد که روابط دیپلماتیک ما از سر گرفته شود.

وی درباره آمار کامل میزان شهدای ایرانی در فاجعه منا اظهار کرد: طبق آمار رسمی با احتساب این 30 نفر 470 ایرانی در فاجعه منا سال گذشته به دلیل بی کفایتی مقامات آل سعود جان خود را از دست دادند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: