جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 3 مهر 1395     
خودروسازان ملزم به استفاده 40 درصدی از قطعات داخلی شدند

 به گزارش گروه نگاه پارلمان شهری شهرداری نیوز، نایب رئیس  کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی معتقد است در شرایط کنونی باید از قطعه سازان داخلی حمایت بیشتری صورت گیرد کرده تا زمینه داخلی سازی انواع قطعات درکشور فراهم شود.

داریوش اسماعیلی در گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز افزود : در صورتی که الزامات مجلس مبنی براستفاده از توان داخلی و انتقال تکنولوژی محقق نشود، قطعا مجلس و کمیسیون صنایع و معادن  این موضوع را پیگیری می کنند و خودروسازان باید پاسخگو باشند.

وی تصریح کرد : در جریان همکاری های جدید  خودرویی ، آغاز فعالیت با تولید داخل و استفاده از توان داخلی و افزایش این سهم به مرور و زمان و همچنین انتقال تکنولوژی به داخل، از الزامات مجلس در قراردادهای جدید بوده است.

وی گفت : وزارت صنعت برای اینکه تولید داخل در مقابل تکانه های خارجی آسیبی جدی نبیند باید داخلی سازی و ساخت قطعات خودروهای جدید را  در کشور را به بالاترین سطح ممکن افزایش دهد.

وی افزود :  هر چند مبنای کار در قراردادهای جدید خودرویی با شرکای خارجی آغاز تولید با  40 درصد تولید داخل بوده و افزایش این میزان در طول زمان بوده است.

نماینده سروستان و خرامه در مجلس دهم  با اشاره به آغاز سرمایه گذاری خارجی در صنعت خودرو ایران تصریح کرد : جریان سرمایه گذاری های خارجی در صنعت خودرو ایران باید منوط به این شود که طی سالهای آتی صنعت خودرو بدون کمک سرمایه گذاران قادر به ادامه تولید در کشور باشند.

اسماعیلی تاکید کرد: با افزایش سرمایه گذاری خارجی و جهت گیری آن در بخش های تحقیق و توسعه پیش بینی می شود  شاهد افزایش طراحی پلت فرم های جدید در صنعت خودرو ایران باشیم .

به گفته وی ظرفیت و قابلیت لازم به لحاظ تکنولوژی و دانش فنی برای رسیدن به این شرایط در  خودروسازی ایران وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه صنعت خودرو ایران صرفا مونتاژکار و مصرف کننده خودروهای خارجی باشد ، اظهار داشت : برای دستیابی به این هدف باید شرکت های قطعه ساز داخلی با خودروسازان خارجی فعالیت مشترک داشته تا به سرعت وارد رقابت بین المللی شوند.

وی افزود : مسلما مونتاژکاری به خودروسازی ایران و طراح خودروهای جدید در صنعت خودرو ایران منتهی نخواهد شد بلکه باید در این راستا ارتباط خودروسازان و قطعه سازان با یکدیگر و دانشگاه و تحقیق و توسعه گسترش یابد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: