جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 3 مهر 1395     
لزوم ایجاد جذابیت در روند نوسازی تاکسی های فرسوده

به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری شهرداری نیوز، مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور با اشاره به فقدان جذابیت تسهیلات نوسازی در شهرهای کوچک، گفت: 40 درصد از ثبت نام متقاضیان طرح نوسازی مربوط به کلان شهرها بوده در حالی که  در شهرهای کوچک (با جمعیت کمتر از 100 هزار نفر) تاکنون 24 درصد متقاضی در طرح ثبت نام کرده اند.

مسعود طبیبی در گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز افزود: اجرایی شدن طرح نوسازی در کلان شهرها نسبت به شهرهای کوچک با موفقیت بیشتری همراه بوده است.

وی تصریح کرد: تسهیلات 20 میلیون تومانی با کارمزد 16 درصد و بازپرداخت 4 ساله برای نوسازی در نظر گرفته شده که به دلیل عدم توانایی مالی تاکسیرانان شهرهای کوچک و نبود جذابیت در طرح بایستی از سوی مسئولین اقداماتی برای استقبال بیشتر تاکسیرانان انجام شود.

وی در ادامه اذعان داشت: تاکنون 62 هزار تاکسیران در طرح نوسازی تاکسی های فرسوده ثبت نام کرده اند که 47 هزار نفر مراحل تشکیل پرونده را انجام داده اند لذا 15 هزار متقاضی در شهرهای کوچک پس از ثبت نام برای ادامه مراحل تحویل تاکسی نو به سازمانها و اتحادیه مراجعه مجدد نداشته اند.

وی با اشاره به اینکه خودروهای سمند EF7 ، پژو 405 و آریو برای طرح نوسازی در نظر گرفته شده اند، ابراز کرد: در انتخاب خودرو جایگزین از سوی تاکسیرانان، خودرو سمند EF7 تنها 10 درصد از کل تقاضای جایگزینی را در بر گرفته زیرا هزینه نگهداری و تعمیرات این خودرو نسبت به سایر خودروهای انتخابی بالاتر است در حالی که از مصرف سوخت کمتری برخوردار بوده ولی با استقبال خوبی روبرو نشده است.

وی خاطرنشان کرد: پلیس راهور در اجرای طرح نوسازی همکاری بسیار مطلوبی داشته و امیدواریم در زمینه ایجاد جذابیت در طرح برای شهرستانها نیز با ارگان های ذیربط همکاری داشته باشد زیرا برای استقبال بیشتر از روند ثبت نام طرح (خصوصا در شهرهای کوچک) نیازمند تغییراتی در میزان تسهیلات و اعتبارات هستیم.

مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور در پایان با اشاره به اختلال در سایت ثبت نام نوسازی اضافه کرد: قطعی سایت ثبت نام یک پروسه موقتی است و این مشکل بزودی رفع خواهد شد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: