جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 31 شهريور 1395     
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران خبر داد:
اعتبار 30 میلیاردتومانی مدیریت شهری به منظور حمایت از مدارس

به گزارش گروه آموزش و فرهنگ سازی شهرداری نیوز، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به اعتبار 30 میلیاردتومانی مدیریت شهری به منظور حمایت از مدارس در آستانه مهرماه گفت: سطح تخفیفات ارایه شده در نمایشگاه عطر سیب حداقل 20 درصد زیر قیمت بازار خواهد بود.

 

مجتبی عبداللهی در نشست خبری با بیان اینکه برنامه های ویژه هفته دفاع مقدس امروز در سراسر مناطق 22گانه تهران آغاز شده است، اظهارکرد: چهارشنبه روز اقتدار، صلابت و نیروی های مسلح، پنجشنبه روز شهیدان و ایثارگران، جمعه روز معنویت، وحدت ملی، خانواه و سلامت، شنبه روز دانش آموز، یکشنبه روز اقتصاد مقاومتی، سه شنبه روز پیشکسوتان و رزمندگان، دوشنبه بصیرت افزایی، سه شنبه روز دشمن شناسی و همچنین چهارشنبه روز فرماندهان و حماسه آفرینان نامگذاری شده است.

وی با اشاره به اینکه اقدامات شهرداری تهران در هفته دفاع مقدس با همکاری سپاه تهران و سپاه امام حسن مجتبی(ع) واقع در شهرری برگزار می شود، ادامه داد: برگزاری این رزمایش، شب های شعر، نمایش فیلم های سینمایی و مستند با محوریت دفاع مقدس، نمایشگاه یادیاران با مشارکت بسیج نواحی، غبارروبی و گل افشانی قطعات شهدا در بهشت زهرا(س)، نمایشگاه عکس مقاومت، برگزاری برنامه های خاص در باغ موزه دفاع مقدس و هویت بخشی به سیمای بصری شهر از جمله اقداماتی است که در این هفته انجام می شود.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با تاکید بر اینکه بسیاری از عکس هایی که در این دوره به نمایش گذاشته می شود برای اولین بار از صاحبان تصاویر خریداری شده اند، عنوان کرد: در نظر داریم تا با همکاری شرکت اتوبوسرانی و تاکسیرانی تبلیغات هفته دفاع مقدس را با شعار "ما آماده هستیم" در معرض دید عموم قرار دهیم.

حمایت از 300 مدرسه در مناطق محروم تهران

عبداللهی در ادامه به ویژه برنامه های شهردای تهران به مناسبت بازگشایی مدارس اشاره کرد و گفت: برنامه های امسال با عنوان "مهر قلم" شامل اقداماتی چون تامین امکانات بهداشتی مدارس، بهبود وضعیت ایمنی، تغذیه دانش آموزان، سلامت روانی، تامین تجهیزات ورزشی و همچنین تجهیز کتابخانه ها و نمازخانه ها انجام می شود.

وی با بیان اشاره به اعتبار 30 میلیارد تومانی مدیریت شهری به منظور حمایت از مدارس بیان کرد: در این دوره حدود 300 مدرسه واقع در مناطق محروم را در بحث نیازمندی ها، زیباسازی فضای محیطی، بازسازی سرویس بهداشتی و ... حمایت کرده ایم. لازم به ذکر است که تاکید ما بر حمایت از مدارس دولتی است.

به گفته معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران همزمان با آغاز سال تحصیلی "جشن بزرگ مهر" در 123مدرسه منتخب پایتخت با حضور شهردار و مدیران شهری برگزار می شود. ضمن اینکه مدارس، امسال میزبان اجرای طرح سلامت معنوی، طرح تبلیغی نسیم بهشت و حضور مبلغین و مشاورین مذهبی از 3 تا 16مهرماه خواهند بود. همچنین قرار است تا 5 هزار کتابچه آموزشی با موضوع کمک به همنوع و 5 هزار کتابچه و بروشور با موضوع سرویس مدارس در بین افراد جامعه توزیع شود.

اجرای طرح "کوله پشتی مهربانی" به مناسبت بازگشایی مدارس

وی اجرای طرح "کوله پشتی مهربانی" را یکی از مهمترین برنامه های فرهنگی در آستانه بازگشایی مدارس اعلام کرد و گفت: 4 هزار کوله پشتی به همراه لوازم التحریر و کفش به دانش آموزان بی بضاعتی که از سوی مدارس به ما معرفی شده اند، اهدا شد.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران ادامه داد: علاوه بر این 2.5 میلیارد تومان بن خرید نمایشگاه باز باران بین 25 هزار دانش آموزان مناطق محروم شهر تهران توزیع شد. البته لازم به ذکر است این بن ها تا آخر مهرماه سالجاری در فروشگاه های شهروند اعتبار دارند.

عبداللهی همچنین به برگزاری جشن روز جهانی کودک در 8 مهرماه پرداخت و گفت: قرار است این جشن با حضور 1500 دانش آموزان مراکز پرتو جشنی در فرهنگسرای بهمن برگزار شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری چهاردهمین نمایشگاه عطر سیب از 2 مهرماه لغایت 12مهرماه خبر داد و تصریح کرد: این دوره از نمایشگاه همچون سنوات گذشته با هدف حمایت از برنامه های هیئات مذهبی، مساجد، حسینیه ها در بوستان ولایت برگزار می شود و علاقمندان از ساعت 9 صبح تا 7شب با حضور در نمایشگاه می توانند، ملزومات و وسایل مورد نیاز خود خریداری کنند.

اهدای بن های تخفیف به هیات های مذهبی و تکایا

معاون شهردارتهران با تاکید بر اینکه امسال غرف نمایشگاه را به مناقصه گذاشته ایم، خاطر نشان کرد: حدود 8 میلیارد تومان به مساجد، تکایا و حسینیه ها برای خرید در نمایشگاه عطر سیب کمک می کنیم. سطح تخفیفات ارایه شده در نمایشگاه نیز حداقل 20 درصد زیر قیمت بازار خواهد بود.

به گفته عبداللهی در حین نمایشگاه بازرسانی نیز برای ارزیابی کیفیت محصولات ارایه شده حضور خواهند داشت. همچنین تسهیلاتی برای تردد شهروندان و ارایه خدمات هرچه مطلوب تر به متقاضیان در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه نشست به میزان مبالغ اهدایی به هیات ها و مساجد پرداخت و گفت: مساجد و حسینیه ها 450 هزار تومان، هیات ها 400 هزار تومان، هیات های موردی 350هزار تومان و هیات های دانش آموزی 350 هزار تومان مورد حمایت قرار می گیرند. پیش بینی می کنیم، بالغ بر 16هزار حسینیه و هیات جامعه مخاطب ما باشند. سال گذشته قریب به 14 هزار مسجد، هیات و حسینیه از خدمات نمایشگاه عطر سیب استفاده کردند.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران اجرای برنامه های ویژه سالمند را از دیگر برنامه های این معاونت در مهرماه سالجاری برشمرد و گفت: پنجشنبه 8 مهرماه شاهد برگزاری پیاده روی سالمندان در بوستان جوانمردان واقع در منطقه 5 خواهیم بود. در سنوات گذشته نیز این برنامه با حضور شهردار تهران، وزیر بهداشت و همچنین وزیر کار برگزار شد. امسال نیز از تمام این مسئولین برای حضور در برنامه دعوت به عمل آورده ایم.

کمیسیون فرهنگی شورا از تغییرات معاونت اجتماعی اطلاع داشتند

وی در پایان در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر واکنش شورای شهر به تغییرات در معاونت اجتماعی و ارسال نامه ای به معاون اجتماعی خاطر نشان کرد: شاید برخی از دوستان انتظار داشتند تا من پیش از این تغییرات موضوع را با آنها مطرح کنم. البته من برخی از افراد کمیسیون فرهنگی شورای شهر را در جریان گذاشتم و برخی دیگر نیز انتظار داشتند که به آنها نیز اطلاع رسانی می کردم که البته انتظار این افراد بجاست. البته بعید می دانم، این مسئله تبدیل به چالش شده و قرار بر ارسال نامه باشد.

عبداللهی در پاسخ به انتقاد یکی بر خبرنگاران مبنی بر حضور ایشان از معاونت خدمات شهری به معاونت اجتماعی اعلام کرد: به عقیده بسیاری از دوستان، روحیات من بیشتر اجتماعی است و هرجایی که تاکنون رفته ام، تلاش کرده ام که مثمرثمر باشم.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: