جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 31 شهريور 1395     
عدم تنوع در تولیدات محصولات خودرویی

به گزارش گروه نگاه به پارلمان شهر شهرداری نیوز ، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت : عدم تنوع در تولید و عرضه مدل های محدود در سالهای اخیر ، موجب نارضایتی مصرف کنندگان داخلی از خودروهای موجود در بازار شده است.

رضا علیزاده در گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز اظهار داشت : با وجود آغاز همکاری ها و برخی اقدامات و پیشرفت های صورت گرفته در صنعت خودرو ، اما همچنان وضعیت موجود قابل قبول نیست و باید در مسیر توسعه و تنوع در تولید خودروهای جدید و به روز گام های اساسی تری برداشته شود.

وی تصریح کرد : مسلما یکی از شروط مهم برای تولید خودروهای جدید ، دستیابی به دانش فنی و تکنولوژی روز دنیاست که یقینا بخش زیادی از این مهم در همکاری با شرکتهای معتبر خارجی محقق خواهد شد.

وی با اشاره به نقش تحریم ها در ایجاد برخی از کاستی های موجود در صنعت خودرو ایران گفت : البته تحریم ها در این جریان بی تاثیر نبوده است اما نباید تمام کاستی ها در این بخش از صنعت را به گردن تحریم ها انداخت .

نماینده ورزقان در مجلس دهم با اشاره به اینکه بیش از دو دهه است که در حوزه صنعت خودرو سرمایه گذاری می شود، خاطر نشان کرد : در صورتی که سرمایه ای که در این سالها در صنعت خودرو صورت گرفته درصدی از آن در صنایع مهم دیگری هزینه می گردید قطعا امروز حرفی برای گفتن داشتند.

علیزاده در ادامه خصوصی سازی را گامی مهم و ضروری در توسعه صنعت خودرو ایران اعلام کرد و افزود : با خصوصی سازی واقعی شرکتهای خودروسازی در ایران مسلما اقبال بیشتری نسبت به سرمایه گذاری خارجی در صنعت خودرو صورت گرفته ضمن اینکه شاهد رقابت پذیری در بازار خودرو داخل و تاثیر واقعی سرمایه گذاری ها در  حوزه تحقیق و توسعه و پیشرفت این صنعت خواهیم بود.

وی افزود : امروز تمام دست اندارکاران حوزه صنعت خودرو از قانون گذار و مجری باید دست به دست هم دهند تا با ارتقاء و تنوع در تولید رضایتمندی مشتریان داخلی به لحاظ کیفیت و قیمت حاصل شده و بتوان در این راستا سهم مهمی از بازارهای صادراتی را جذب نمود.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: