جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 29 شهريور 1395     
فضایی مناسب برای دستیابی قطعه سازان به تکنولوژی های جدید

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر شهرداری نیوز، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی می گوید استفاده از تکنولوژی کشورهای صاحب برند در خودروسازی می تواند شرایط مناسبی را برای مصرف کنندگان داخلی فراهم نماید.

حمید گرمابی در گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز اظهار داشت : در صورتی فضای لازم برای قطعه سازان داخلی فراهم شود قطعا شاهد ارتقاء دانش و تولید محصولات به روز در این حوزه از صنعت خواهیم بود.

وی با بیان اینکه بهره مندی از خودروهای  جدید و به روز حق مصرف کنندگان داخلی است ، گفت : متاسفانه در سالهای گذشته  بواسطه تحریم ها فضای تولید در صنعت  خودرو تا حدودی انحصاری گردید به طوری که در جریان تحریم ها ، عرضه مدل های محدود ، گاها در استفاده از شرایط بهتر مشکلاتی را برای مصرف کنندگان داخلی ایجاد نمود.

وی با توجه به جریان همکاری های اخیر خودروسازان اظهار داشت : البته هر گونه تعامل و همکاری مشترک خودروسازان و قطعه سازان داخلی با شرکتهای خارجی باید از  تعریف دقیقی برخوردار بوده و جریان دستیابی به دانش و تکنولوژی در این روند همکاری ها نیز شفاف سازی شود .

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس دهم در ادامه به توانمندی قطعه سازان داخلی برای حضور در زنجیره تامین شرکای خارجی پرداخت و گفت : در حال حاضر قطعه سازان بسیار خوبی در صنعت خودرو ایران فعالیت دارند هر چند دستیابی به تکنولوژی جدید در این صنعت نیز مستلزم ایجاد فضای مناسب و جوینت شدن با شرکتهای مطرح در حوزه قطعه سازی است تا شاهد ارتقاء دانش و تولید محصولات به روز در این حوزه از صنعت باشیم.

گرمابی با اشاره به اهمیت کیفیت در صنعت خودرو  دنیا خاطر نشان کرد :  با ارتقاء دانش و توسعه کیفی خودروهای داخلی قطعا جریان تقاضا در بازار خودروهای داخلی تغییر نموده و روند افزایشی خواهد یافت.

وی تصریح کرد : البته چنانچه انتقال تکنولوژی و دستیابی به بازار صادرات محصولات مشترک در این همکاری ها محقق شود  مطمئنا این جریان در آینده برای کشور و صنعت خودروسازی  ایران نتایج خوبی را به همراه خواهد داشت.

وی همچنین ضمن تاکید بر ضرورت شفاف سازی در همکاری مشترک با خودروسازان خارجی خاطر نشان کرد : در انعقاد قرارداد جدید با خودروسازان خارجی باید به نحوی عمل شود تا بتوان از هر گونه ضرر و زیان در روند مشارکت های اخیر جلوگیری شود.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: