جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 30 بهمن 1392     
استفاده از موبايل خطر تصادف را 4 برابر افزايش مي‌دهد

به گزارش شهرداری نیوز ، معاون آموزش سازمان حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران با اعلام اين كه يكي از دلايل حادثه اخیر سقوط مرگبار اتوبوس مسافربري به ته دره‌اي در جاده‌ هراز، از سوي برخي مسافران بازمانده از اين حادثه صحبت كردن راننده با موبايل اعلام شده، گفت: متأسفانه موبايل به يكي از دلايل اصلي حوادث ترافيكي در کشورمان تبديل شده است.

شهرام جباري‌زادگان با اشاره به اين كه متأسفانه كشورمان از لحاظ آمار مرگ و مير ناشي از حوادث ترافيكي يكي از پنج كشور پر تلفات دنيا به شمار می آید، افزود: اين پنج كشور شامل ونزوئلا، دومينیكن و پرو در آمريكا و تايلند و ايران در آسيا هستند.

وي با بيان اين كه حوادث ترافيكي يكی از سه دليل اصلي مرگ و مير در كشورمان محسوب مي‌شود، اظهار كرد: در نُه ماهه نخست سال جاري، 14 هزار و 375 نفر در جريان حوادث ترافيكي در كشورمان كشته و 253 هزار و 624 نفر ديگر نیز مجروح شده‌اند.

جباري‌زادگان با اشاره به اين كه در تصادفات كشورمان به طور متوسط روزانه 52 نفر كشته و 919 نفر ديگر نیز مجروح مي‌شوند، تصريح كرد: در نُه ماهه نخست سال جاري به طور متوسط هر 27 دقيقه و 39 ثانيه يك نفر در حوادث ترافيكي كشته و هر يك دقيقه و 34 ثانيه نيز يك نفر مجروح شده‌اند.

وي با بيان اين كه شماره‌گيري و پاسخ‌گويي به تلفن همراه و صحبت با موبايل در حين رانندگي حواس راننده را پرت كرده و خطر تصادف را به ميزان قابل توجهي افزايش مي‌دهد، اضافه كرد: البته ارسال و دريافت پيامك و خواندن پیام، اثر بسيار بيشتري در بر هم زدن تمركز راننده هنگام رانندگي بر جاي مي‌گذارد.

جباري‌زادگان با تأكيد بر اين كه استفاده از موبايل هنگام رانندگي بسيار خطرناك است و احتمال تصادف هنگام استفاده از تلفن همراه چهار برابر احتمال تصادف در حالت عادي است، گفت: البته اين خطر در بزرگراه‌ها و جاده‌ها به مراتب بيشتر از خیابان هاست.

معاون آموزش سازمان حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران در پايان خاطرنشان كرد: حتی افراد پياده‌اي كه از موبایل استفاده مي‌كنند نیز توانايي راه رفتن در امتداد یک خط مستقيم را ندارند که اين موضوع در افراد هنگام رانندگی، به مراتب بيشتر می شود.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: