جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 9 مهر 1393     
جریمه بخاطر سجده شکر!/تصاویر


ابنا : یک بازیکن مسلمان فوتبال آمریکایی به علت انجام سجده شکر در زمین مسابقه، توسط داور جریمه شد.

«حسین عبدالله» بازیکن تیم فوتبال آمریکایی کانزاس سیتی چیفس که مسلمانی معتقد است، پس از آنکه توپ بازی را به بخش آخر زمین بازی رساند و به اصطلاح، «تاچ داون» کرد شش امتیاز برای تیمش، یعنی به دست آورد.

وی در‌‌ همان نقطه از زمین بازی، سجده شکر به‌جا آورد، اما داور مسابقه او را به علت انجام این کار، جریمه کرد.

در لیگ ملی فوتبال آمریکایی، موسوم به «ان اف ال» ، قانونی وجود دارد که داور مسابقه براساس آن، مجاز است با تشخیص خود، بازیکنانی را که به عنوان جشن پیروزی یا به خاطر خوشحالی از امتیاز‌آوردن در زمین فوتبال، حرکات غیرمتعارف یا رقص‌های زننده و امثال آن، انجام می‌دهند، جریمه کند.

به نظر نمی‌رسد که حسین عبدالله از این جریمه و بحرانی که درپی آن به وجود آمد، چندان ناراحت شده باشد، اما بسیاری از منتقدان در پایگاه اینترنتی-اجتماعی تویتر پیام‌های متعددی دادند مبنی بر این‌که چرا داور مسابقه باید مجاز باشد یک مسلمان را به علت ادای شکر خداوند، که به صورت سجده شکر نشان داده است، جریمه کند و این در حالی است که بازیکنان مسیحی که خدا را بعد از انجام حرکتی امتیازآور در زمین بازی، مثلاً با کشیدن نماد صلیب روی سینه‌شان، شکر می‌کنند، جریمه نمی‌شوند؟

پس از انتقادهای فراوان از سازمان لیگ ان اف ال، امروز این سازمان اذعان کرد که این عمل داورِ مسابقه اشتباه بوده است و این داور نباید حسین عبدالله را به خاطر حرکتی که در زمین بازی انجام داده بود (سجده شکر) جریمه می‌کرد.














درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: