جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 28 شهريور 1395     
درویشی در مراسم ورود 58 دستگاه واگن مترو:
58 دستگاه واگن بیش از 200 میلیاردتومان هزینه داشته است

به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری شهرداری نیوز، در آستانه بازگشایی مدارس 58 دستگاه واگن مترو، 50 دستگاه اتوبوس تک کابین و 44 دستگاه اتوبوس برقی صبح امروز -یکشنبه  28 شهریور ماه- در آیینی با حضور تعدادی از مدیران شهری وارد ناوگان حمل ونقل عمومی پایتخت شد.

هابیل درویشی در مراسم ورود 58  دستگاه واگن به ناوگان مترو تهران، اظهار داشت: با توجه به این‌که دو پروژه مهم بهره‌برداری از خط 6 را در سال جاری پیش‌رو داریم، کمبود واگن یکی ازچالش‌های بزرگ در راه‌اندازی این بخش است.

وی با بیان اینکه در شرایط و اوضاع اقتصادی کنونی ورود 58 دستگاه واگن بیش از 200 میلیاردتومان هزینه دارد، گفت: با بهره برداری این تعداد واگن روزانه 200 هزار سفر به تعداد سفر مسافران قطار اضافه می شود .

مدیرعامل شرکت مترو تهران تصریح کرد: از سال های قبل همتی ویژه ای برای تولید داخلی در صنعت مترو گماشته ایم. به طوری که فرمایشات مقام معظم رهبری و تاکیداتشان بر اقتصاد مقاومتی را به صورت جدی آغاز کرده ایم .

درویشی با بیان اینکه مترو به سه بخش ساختمان، تجهیزات و ناوگان دسته بندی می شود، گفت: در بخش تجهیزات 70 درصد و در بخش ناوگان 40 درصد به تولید داخلی رسیده ایم . اعتقاد دارم در کشورمان قادریم همه چیز صنعت ریلی را تولید کنیم .

وی اظهارداشت: اکنون بن به سمتی می رویم که در تامین 1200 واگن که از طریق دولت وعده گرفته ایم هم می توانیم 85 درصد تولید داخلی داشته باشیم . چرا که اکنون به بخش های حیاتی واگن سازی ورود کرده ایم و با به کارگیری سایر واگن سازها که امروز به صورت تعطیل درآمده اند می توانیم به تولید  85 درصدی دست یابیم .

وی با تاکید بر اینکه تولید سالانه 400 دستگاه واگن برنامه ماست، گفت: البته طرح توسعه ای داریم که  اگر 1200 دستگاه واگن دولت هم محقق شود و طرح توسعه را نیز ادامه دهیم بیش از 600 واگن در سال تولید خواهیم کرد . این مهم نه تنها نیاز تهران بزرگ را تامین می کند  که نیز واگن سایر کلانشهرها را نیز تامین خواهیم کرد .

مدیرعامل شرکت مترو اضافه کرد: اعلام می کنم که انصاف نیست هر شهری با یک سازنده وارد مذاکره شود، وقتی که امکانات در ایران وجود دارد.

به گفته وی مدیران کارخانه واگن سازی از نادرترین مدیران متخصص و بهترین واگن سازها در ایران هستند .

وی در ادامه با اشاره به اینکه حدود 90 کیلومتر از مترو در دست اجراست، گفت: انتظارداریم دولت به پروژه بزرگ مترو کمک کند. اکنون که در برج 6 هستیم، هنوز ریالی از دولت برای مترو در یافت نکرده ایم. این در حالی است که ساخت مترو ماهانه 200میلیاردتومان هزینه دارد. انتظاردارم صدای من را دولتمردان بشنوند و پروژه مترو را که کاری عام المنفعه است و مدیریت شهری بر آن اهتمام ویژه دارد به اتمام برساند.

 

.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: