جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 28 شهريور 1395     
صدای تمام نشدنی مستندهای ایران در «دورهمی»

فرهنگ > تلویزیون - داود نماینده دوبلور با سابقه کشور در برنامه «دورهمی» حضور پیدا کرد و از خاطرات گویندگی‌اش در مستندها گفت.

 

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، برنامه «دورهمی» شنبه شب بیست و هفتم شهریورماه با موضوع خواستگاری به روی آنتن رفت و میزبان دوبلور مجموعه‌های «حس برتر»، «سیاره زمین» و «مهاجران» شد.

داود نماینده که اولین مجری تلویزیون بعد از انقلاب بود، ابتدا در توضیح این موضوع گفت: «من بعد انقلاب برای تحصیل به آلمان عزیمت کردم و وقتی اخبار حمله عراق به ایران را شنیدم به دلیل احساس عاشقانه‌ای که به سرزمینم داشتم، برگشتم و در رادیو مشغول به کار شدم. در آن زمان هفته‌ای یکبار تک جمله‌ای دوبله می‌کردم. سپس در شبکه دو انیمیشن سوزی با صدای مریم شیرزاد را دوبله کردم و در نهایت هم برای خوانش شعر، مجری برنامه میعاد با بهار شدم.»

این دوبلور که با پیشکسوتانی چون اکبر زنجانپور و صدرالدین شجره هم‌دوره بوده است،درباره دلیل روی آوردنش به مستند گفت: «اعتقاد دارم کار باید شناسنامه داشته‌باشد و باید این شناسنامه را در ذهن مردم حفظ کرد. کار مستند برای من حساس است زیرا جنبه علمی دارد و ساعت‎ها روی آن وقت می‌گذارم، من شناسنامه‌ام را به کار مستند انتقال داده‌‌ام.»

نماینده که با مستند «حس برتر» شناخته می‌شود از علاقه خود به حیات وحش و طبیعت گفت: «از تخریب شگفتی‌‏های طبیعت به دست انسان ناراحت می‌شوم.»

این هنرمند 63 ساله خود را شدیدا عاشق خواند و درباره ازدواج خود گفت: «حدود سال 54 بود که ازدواج کردم، همکلاسی داشتم که برای ناهار به خانه‌اش می‌رفتم و من با خواهر او ازدواج کردم.»

نماینده درباره آرامش پذیر‌ترین صدا برایش گفت: «من از صدای پرنده بهشتی که احساس پاکی برای انسان دارد آرامش می‌گیرم.»

این هنرمند گفت:«من زمانی احساس خوشبختی می‌کنم که رشد و موفقیت دیگران را ببینم.»

در پایان نماینده بخشی از مسنتد «سیاره زمین» را به موزه «دورهمی» اهدا کرد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: