جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 27 شهريور 1395     
بخارات بنزین یکی از منابع اصلی آلودگی هوا است

به گزارش گروه محیط زیست شهرداری نیوز، رئیس کمیته محیط زیست شهری شورای اسلامی شهر تهران گفت: آلاینده های متحرک یکی از اصلی ترین ساختارهای آلودگی هوای شهر تهران است.

محمد حقانی در گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز با بیان اینکه آلاینده های متحرک حاصل سوخت خودروها و خروجی لوله اگزوز ماشین است، افزود: رعایت استاندارد خودرو و سوخت آن در کاهش آلودگی زیست محیطی بسیار حائز اهمیت است.

وی در ادامه تصریح کرد: اکثر خودروهای کشورهای اروپایی در حال حاضر با رعایت شاخص های زیست محیطی و استاندارد یورو 4، 5 و 6 تولید می شوند در حالی که ممکن است این استانداردها در پروسه تولید کشور ما رعایت نشود.

وی ابراز کرد: رعایت استاندارد یورو 4 از اسفند 92 در تهران و از شهریور 93 در سایر استانهای کشور الزامی شد.

وی اظهار داشت: پروسه استاندارد سازی و رعایت شاخص های تولید خودرو یک امر زمان بر است و بایستی کلیه ارگان های ذیربط در راستای تحقق این امر با یکدیگر نهایت همکاری را داشته باشند.

وی با اشاره به طرح کهاب خاطرنشان کرد: اجرای طرح کهاب در کاهش آلودگی هوا موثر است چرا که بخارات بنزین یکی از منابع اصلی آلودگی هوا است.

حقانی در خصوص تاثیر موتورسیکلت در آلودگی هوا اذعان داشت: علاوه بر خودروها، آلاینده حاصل از سوخت موتورسیکلت نیز در افزایش آلودگی هوا موثر است و بایستی موتورسیکلت های کاربراتوری از چرخه تردد خارج و موتورسیکلت های انژکتوری جایگزین آنها شوند.

رئیس کمیته محیط زیست شهری شورای اسلامی شهر تهران در پایان اضافه کرد: با توجه به اینکه 70 درصد از آلودگی هوا ناشی از آلاینده های متحرک است، 30 درصد از آلودگی مربوط به سوخت فسیلی خانه ها و کارخانه ها است که حالت ثابت دارند لذا بایستی برای کاهش آلایندگی این موارد نیز برنامه ریزی هایی انجام شود.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: