جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 25 شهريور 1395     
رییس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران تاکید کرد:
حفاظت از باغات باقی‌مانده و تبدیل آنها به تفرجگاه‌

به گزارش گروه محیط زیست شهرداری نیوز، رییس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران توجه به علل اتلاف جمعیت را بسیار مهم و حیاتی عنوان کرد.

رحمت‌الله حافظی با اشاره به ابلاغیه مقام معظم رهبری در موردسیاست‌های کلی خانواده با بیان اینکه خانواده یکی از بنیان‌های پشتیبانی‌کننده سلامت است، گفت: برهمین اساس کمیسیون سلامت شورای شهر به خانواده به عنوان پشتوانه سلامت کشور دقت و توجه کافی را دارد.

وی با بیان اینکه غنی‌سازی اوقات فراغت خانواده‌ها نقش مهمی در استحکام خانواده دارد، گفت: صیانت از باغات و اندیشیدن تدابیری درخصوص حفظ فضای سبز باعث می‌شود که خانواده‌ها اوقات فراغتشان را غنی کنند، به‌گونه‌ای که حفاظت از باقیمانده باغات و تبدیل آنها به تفرجگاه‌ها و یا توجه شهرداری به باغ‌های باقیمانده در شهر و استفاده از آنها به عنوان تفرجگاه می‌تواند در غنی‌سازی اوقات فراغت خانواده و استقامت آن موثر باشد.

رییس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران با بیان اینکه می‌توان با ارائه مجوزهایی به مالکان، باغ‌ها را با استفاده از آلاچیق و بدون استفاده از ساختمان به تفرجگاه تبدیل کرد، گفت: در حاشیه جاده شمالی کشور نیز دیده می‌شود که افراد باغ‌های خود را در برخی روزها به محلی برای استفاده عموم بدل کرده‌اند که می‌توان با استفاده از این ظرفیت بخش خصوصی بخشی از مشکل مالکان باغات درخصوص نگهداری را نیز مرتفع کرد و با پیش‌کشیدن مباحث اقتصادی آنها را به انجام این مهم تشویق کرد.

حافظی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه سیاست‌های کلی که مقام معظم رهبری ابلاغ کرده، در بحث افزایش جمعیت تمرکز ویژه‌ای دارد، افزود: اگر می‌خواهیم به بحث افزایش جمعیت توجه ویژه کنیم، به عواملی که باعث اتلاف جمعیت می‌شود نیز دقت کنیم.

رییس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران با بیان اینکه مسائل مختلفی چون حوادث جاده‌ای، مشکلات آب سالم، هوای پاک، آلودگی محصولات غذایی و... باید مورد توجه قرار گیرد تا جمعیت موجود را بتوانیم از بیماری‌های احتمالی که منجر به مرگ آنها می‌شود، حفظ کنیم.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: