جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 25 شهريور 1395     
ایران به باشگاه صادرکنندگان بنزین با کیفیت می پیوندد

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر شهرداری نیوز، نایب رئیس کمیسیون انرژی، توسعه بخش پالایش نفت و گاز را برای کشور راهبردی توصیف کرد و گفت: ایران با راه اندازی پالایشگاه ستاره خلیج فارس در فهرست صادرکنندگان بنزین با کیفیت قرار می گیرد.

حسین امیری خامکانی گفت: با راه اندازی پالایشگاه ستاره خلیج فارس، ایران در تامین بنزین مورد نیاز داخل، خودکفا و با تکمیل فازهای دوم و سوم این طرح و همچنین دیگر طرح‌های بنزین سازی، ایران به باشگاه صادرکنندگان بنزین می پیوندد.

وی افزود: پالایشگاه ستاره خلیج فارس به عنوان بزرگ ترین پالایشگاه میعانات گازی منطقه خلیج فارس و حتی خاورمیانه است که می تواند بنزین و گازوییل با استاندارد یورو ٤ تولید کند.

این نماینده مجلس، ظرفیت تولید بالا، کیفیت فرآورده و مواد اولیه مناسب را از ویژگی‌های این طرح برشمرد.

وی افزود: پالایشگاه ستاره خلیج فارس افزون بر بنزین، در فازهای بعدی گاز مایع، سوخت هواپیما و گوگرد نیز تولید و عرضه می کند.

نایب رئیس کمیسیون انرژی، تولید فرآورده های نفتی را هم جهت با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: توسعه بخش های پالایشی و فراورشی نفت و گاز برای کشور راهبردی است. از این رو، امید می رود همه طرح‌های پیش بینی شده در زمان مقرر به بهره برداری رسد.

این نماینده مجلس گفت: باید تلاش کرد طرح‌های نفت و گاز دچار هزینه های تاخیر نشوند زیرا توسعه در این بخش آثار و پیامدهای مثبت بر  دیگر بخشهای اقتصادی کشور دارد.

ظرفیت تولید بنزین یورو ٤ ایران با بهره‌برداری از سه طرح جدید پالایشگاهی لاوان، بندرعباس و فاز نخست پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس به حدود ٥٠ میلیون لیتر در روز می‌رسد.

بر این اساس پیش‌بینی می‌شود با راه‌اندازی طرح بهبود فرآیند و بهینه‌سازی ظرفیت پالایشگاه نفت لاوان حدود روزانه ٢,٨ میلیون لیتر، طرح افزایش ظرفیت و بهبود کیفیت تولید روزانه هشت میلیون لیتر بنزین پالایشگاه بندرعباس و فاز نخست پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس حدود ١٢ میلیون لیتر بنزین در روز با استاندارد یورو ٤ تولید خواهد شد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: