جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 9 مهر 1393     
تجلیل از پیشکسوتان و شهروندان بالای 90 سال پایتخت

به گزارش گروه مناطق22گانه شهرداری نیوز ،معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در جشن بزرگ گنجینه های شهر که به منظور تجلیل از سالمندان در بوستان جوانمردان برگزار شد؛ گفت: بر اساس فرهنگ دینی ما، سالمند ستون خیمه گاه خانواده است. شهرداری تهران بنادارد ضمن حمایت از کانون سالمندان از طریق طراحی و مهندسی نظام یافته، از تجارب ارزشمند سالمندان فرهیخته برای ساختن یک شهر خوب استفاده کند.

در آستانه روز جهانی سالمند جشن بزرگ گنجینه های شهر  با حضور حجت الاسلام والمسلمین امرودی معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، محمد مهدی گلمکانی مدیرکل سلامت شهرداری تهران، پژمان پشم چی زاده شهردار منطقه 5، معاون اجتماعی منطقه، معاونان اداره کل سلامت و بیش از یکهزار و200سالمند در بوستان جوانمردان واقع در منطقه 5 شهرداری تهران برگزار  شد.

در ابتدای این مراسم مسعود خسروی معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه 5 ضمن خیرمقدم به حاضرین، سالمندان را گنجینه های ارزشمند شهر برشمرد وگفت: بدین منظور باید درجهت ارتقای کیفی زندگی سالمندان گام برداشت واین موضوع در دو بخش فراهم کردن بسترها وهمچنین آموزش وآگاه سازی سالمندان میسرمی شود. توجه به ورزش ،تغذیه سالم ازجمله مباحثی است که باید سالمندان نسبت به آن توجه ویژه ای داشته باشند.

خسروی با اشاره به تشکیل کانون سالمندان در منطقه  گفت: ارتقای سلامت سالمندان وحضور فعال سالمندان در همه عرصه های اجتماعی ،فرهنگی ازجمله اهداف شکل گیری این کانون ها است.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین امرودی معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران طی سخنانی اظهار داشت: خداوند را شاکرم که توفیق داد در محضر شما اندیشمندان و فرهیختگان و شهروندان ارشد شهر تهران باشم. سالمندان فرهیخته ما به لحاظ تجربه های ارزشمندی که دارند سرمایه و پتانسیل هایی قابل توجه هستند که می توانند درمشارکت وساختن جامعه نقش مهمی ایفا کنند.

وی خاطرنشان ساخت: در کشورهای غربی افراد زمانی که پا به سن می گذارند در معنای واقعی کلمه بازنشسته می شوند و اوقات باقیمانده زندگی خود را در کنار دریا و یا پارک ها سپری می کنند اما در فرهنگ دینی ما کارایی و تاثیر فرد بر جامعه همپای سن او افزایش می یابد.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: بر اساس فرهنگ دینی ما سالمند ستون خیمه گاه خانواده است. در فرهنگ خانواده های ایرانی، پدر و مادر جایگاه ویژه ای دارند. سالمندان در کنار دیگر اعضای خانواده زندگی می کنند بر سر یک سفره غذا می نشینند وگرما و عشق را به خانوده  تزریق می کنند. در عین حال اعضای خانواده نیز مراقبت از مادر یا پدر سالمند خود را هنگام بیماری و دوران سالمندی آنان، بر عهده می گیرند. 

وی با بیان اینکه در فرهنگ ما سالمند مترادف با اقتدار، فرصت، ثروت، علم و مجموعه خوبی هاست، تصریح کرد: امروز به مناسبت سالمند گردهم آمدیم تا دست یکایک شماسالمندان عزیز وسرمایه های اجتماعی این شهر را ببوسیم و ادای احترام کنیم.

امرودی با اشاره به شعار تهران، شهر دوستدار سالمند، گفت: سالمندی چالش نیست یک فرصت است. سالمندان ما باید پس از یک عمر تجربه اندوزی، خدمت خود را به جامعه عرضه کنند و شهرداری تهران به دنبال این است که ضمن حمایت از کانون سالمندان از طریق برنامه ریزی و طراحی و مهندسی نظام یافته، از تجارب ارزشمند شهروندان بالای 60 سال برای ساختن یک شهر خوب استفاده کند.

وی از «شهر خوب ساختنی است، یافتنی نیست»  به عنوان نخستین شعار اکران شده در سطح شهر تهران یاد کرد و افزود: شهر را شهروندان، بزرگان و خوبان آن با بهره گیری از فرصت ها می سازند.

امرودی با اعلام اینکه 60 هزار نفر عضو کانون فرهیختگان ما در سطح شهر تهران هستند، گفت: شهرداری تهران بنا دارد تدبیر ویژه ای برای ساماندهی کارت منزلت سالمندان انجام دهد.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از راه اندازی کانون فرهیختگان پایتخت در منطقه13 خبر داد و گفت: مطالعات مرحله اول آن انجام شده و با راه اندازی این مکان، پاتوق خوبی برای گردهمایی سالمندان و اجرای برنامه های فرهنگی و اجتماعی ایجاد خواهد شد.

در این مراسم ضمن اجرای برنامه های مفرح وشاد توسط هنرمندان و ورزشکاران سالمند، از درویش رضا منتظمی پیشکسوت عرصه هنر و موسیقی کشور  و حسن روشن پیشکسوت تیم ملی فوتبال و کاپیتان اسبق تیم استقلال تقدیر شد.

همچنین از دبیران کانون های سالمندان مناطق 22گانه پایتخت و جمعی از پیشکسوتان و شهروندان ارشد شهر تهران (افراد بالای 90 سال) با اهدای لوح تقدیر و هدایا تجلیل به عمل آمد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: