جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 24 شهريور 1395     
جشنواره انار در روستای 7 هزار ساله فارس

«خبرجنوب» نوشت: نخستین جشنواره گردشگری انار در روستای 7 هزار ساله فاروق از توابع مرودشت از 25 مهر ماه به مدت یک هفته برگزار می شود.

 

مدير كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري فارس در جلسه هماهنگي اين جشنواره با بيان اين كه برپايي چنين جشنواره هايي تاثير به سزايي در معرفي ظرفيتهاي گردشگري و تاريخي منطقه دارد گفت: جشنواره هايي از اين دست مي تواند در معرفي جاذبه هاي تاريخي و گردشگري روستاهاي هدف گردشگري استان مؤثر باشد.
اميري با اشاره به اين كه روستاي فاروق يكي از روستاهاي هدف گردشگري فارس است افزود: كارشناسان اين اداره كل براي مستند نگاري و كارشناسان آثار ميراث فرهنگي و تاريخي و گردشگري اعزام مي شوند و در صورتي كه اين آثار شرايط ثبت در فهرست ملي را داشته باشد پرونده آن ها تشكيل و در اين فهرست جاي مي گيرند.


در اين جلسه رضا زارع دبير جشنواره مردمي انار و گردشگري فاروق نيز طي سخناني گفت: آثار تاريخي روستاي فاروق قدمت ديرينه دارد و متعلق به دوره هاي قبل و بعد از اسلام است كه مي توان به وجود قلعه تاريخي اين روستا و قنات هاي دو طبقه آن اشاره كرد.
وي در ادامه افزود: مراسم تعزيه و ميراث طبيعي اين روستا شامل باغستان هاي انار از جمله ميراث معنوي و نا ملموس روستا محسوب مي شود كه جا دارد در فهرست ملي به ثبت برسند.
در ادامه کاظم زارع عضو شوراي روستاي فاروق و شوراي شهرستان مرودشت نيز خواستار ثبت ملي قنات هاي تاريخي روستا و كمك و مساعدت اداره كل ميراث فرهنگي در خصوص برپايي جشنواره انار و گردشگري فاروق شد.وي گفت:جا دارد متقاضيان اقامتگاه هاي بوم گردي در اين روستاي هدف گردشگري ،آموزش هاي لازم را ببينند.


بنابراين گزارش،جشنواره مردمي انار و گردشگري فاروق از 25 مهرماه تا اول آبان ماه در روستاي هدف گردشگري فاروق و با هدف معرفي اين روستاي 7 هزار ساله و شناسايي استعدادها و توانمندي هاي بالقوه و به فعل رساندن آن ها، معرفي انار فاروق و فرآورده هاي جانبي آن، زمينه سازي گردشگري با احياي جاذبه هاي طبيعي، تاريخي و مذهبي روستا وهمچنين پاسداشت روز فاروق و تاريخ 7 هزار ساله آن برگزار مي شود.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: