جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 23 شهريور 1395     
۵ گروه شکننده بازار نفت

 تولید نفت اوپک به بالاترین میزان خود در ماه آگوست رسید.
 

 

به گزارش خبرآنلاین، بیزنس اینسایدر در گزارشی نوشت: 14 عضو اوپک با افزایش 23 هزار بشکه بیشتر در روز،33 میلیون و 200 هزار بشکه در ماه آگوست نفت تولید کردند .

این اطلاعات نشان می دهد که عربستان سعودی و ایران بیشترین اضافه تولید را در این ماه داشته اند درحالی که نیجریه،لیبی،ونزوئلا و عراق با کاهش تولید مواجه بودند که می تواند در چارت زیر ببینید.

گزارشی که اوپک برای ماه آکوست منتشر کرده،حاوی اطلاعاتی است که کشورهای عضو را به دوگروه تقسیم می کند؛گروهی که با قیمت های پایین شرایط خود را مدیریت کرده و کشورهایی که جز کشورهای حساس قرارگرفته اند.

طبق نظریه گروه کالاییRBS  کشورهای گروه اول را اعضای شورای همکاری خلیج فارس شامل عربستان سعودی،قطر،کویت و امارات متحده تشکیل می دهند که ایران هم در این گروه قرار می گیرد.دومین گروه شامل کشورهای بحرانی  باریسک بالا هستند که به گروه "پنج شکننده" معروفند.این کشورها را لیبی،عراق،نیجریه،الجزایر و ونزوئلا تشکیل می دهند؛ اقتصادو سیاست در این کشورها امسال با هرج و مرج عمیق تری مواجه شد.

اگرچه عربستان سعودی و ایران و دیگر کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس ابدا با هرج و مرج گروه "پنج شکننده" روبرو نیستند،اما اقتصاد آنها  در دو سال گذشته منقبض شدند.

در و سال گذشته سپرده های خارجی عربستان سعودی بیش از 190 میلیارد دلار کاهش یافته است.این کشور همچنین 20 میلیارد دلار از بودجه کمک های مالی و پروژه های خود را کاهش داده است.ریاضت اقتصادی در این کشور سبب کاهش رضایت عمومی در اقتصاد شده است.

عربستان سعودی و روسیه در جریان اجلاس G20 که هفته قبل برگزار شد،برای همکاری در بازار نفت در یک گروه در تثبیت بازار قیمت موافقت کردند.درعین حال ایران محتاطانه اعلام کرده که از طرح فریز نفت حمایت می کند،البته موافق پیوستن به آن نیست.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: