جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 21 شهريور 1395     
درخواست بلگراد براي انتقال تجريبات تهران در زمينه توسعه خطوط مترو

به گزارش شهرداری نیوز، شهردار بلگراد در ديدار با محمدباقر قاليباف، خواستار انتقال تجريبات تهران در حوزه هاي زيرساختي، فني و توسعه خطوط مترو به پايتخت صربستان شد.

محمد باقر قاليباف، شهردار تهران صبح امروز با «سينيشا مالي» شهردار بلگراد ديدار و گفت و گو کرد.

شهردار تهران طي سخناني در اين ديدار با اشاره به ارتباطات و همکاري هاي فرهنگي، صنعتي و اقتصادي بين ايران و يوگسلاوي سابق عنوان داشت: اين روابط  پس از جنگ هاي بالکان تحت تاثير قرار گرفت و کاهش پيدا کرد، اما هم اکنون اميد مي رود که بتوانيم روابط متقابل را همانند گذشته برقرار کنيم.

شهردار تهران با اشاره به زمينه هاي همکاري مشترک در حوزه هاي فرهنگي، زير ساختي و گردشگري عنوان داشت: اميدواريم امضاي توافق نامه همکاري ميان تهران و بلگراد شرايط لازم براي توسعه ارتباطات را فراهم کند. طبيعتا در اين مسير دو شهر مي توانند از تجريبات يکديگر استفاده کنند تا همکاري خوبي بين دو شهر شکل بگيرد.

قاليباف با اشاره به توسعه پرشتاب شهر تهران طي يک دهه گذشته، گفت: هم اکنون تهران در حوزه توسعه مترو جزو 20 کشور اول دنيا است و تا دو سال آينده که خطوط متروي تهران به 300 کيلومتر خواهد رسيد، جزو ده کشور اول دنيا در اين زمينه خواهيم بود.

وي در ادامه ضمن تشريح پيشرفت هاي تهران در حوزه هاي طراحي، فني، اجرايي، فرهنگي و اجتماعي و توسعه فضاي سبز، تاکيد کرد: در گذشته تحريم يکي از مشکلات جدي ما به شمار مي رفت اما به گونه اي رفتار کرديم که تحريم ها هيچ تاثيري بر شهر نداشته باشد و هيچ کدام از برنامه هاي ما را نيز تحت تاثير قرار نداد.

شهردار تهران افزود: تهران و بلگراد مي توانند روابط خود را در سطح شهري به سرعت برقرار کرده و توافق نامه همکاري را اجرايي کنند. در ادامه اين همکاري هاي بين شهري مي تواند آغازي براي گسترش همکاري هاي ميان دو دولت باشد.

به گزارش شهرنوشت سينيشا مالي، شهردار بلگراد نيز طي سخناني در اين ديدار، بازديد خود از تهران را فراموش نشدني دانست و گفت: شهرها مي توانند به سرعت همکاري هاي مشترک را با يکديگر آغاز کنند. به همين جهت پس از امضاي توافق نامه همکاري ميان دو شهر مي توانيم به سرعت به آن جامعه عمل بپوشانيم.

وي امضاي توافق نامه همکاري بلگراد با تهران را مايه افتخار دانست و گفت: در آينده نزديک نسبت به امضاي قرارداد همکاري خواهرخواندگي ميان دو شهر اقدام خواهيم کرد تا شروعي براي همکاري دو شهر و دو ملت باشد.

شهردار بلگراد با اشاره به بازديد خود از پروژه هاي شهري و نقاط مختلف تهران ابراز داشت: شهر تهران در کنار 10 ميليون جمعيتي که در آن زندگي مي کند، بسيار تميز است و جمع آوري زباله و نظافت شهر به خوبي انجام مي گيرد. همچنين حمل و نقل در اين کلانشهر به صورت منظم مديريت مي شود چرا که با وجود تردد دو ميليون خودرو در شهر تهران، حمل و نقل به خوبي اتفاق مي افتد.

مالي ضمن تمجيد از توسعه فضاي سبز شهر تهران ابراز داشت: اين موضوع که شهروندان با روحيه خوبي در شهرها زندگي کنند، براي يک کلانشهر از اهميت ويژه اي برخوردار است؛ به  همين جهت شما در شهر تهران فضاهاي عمومي مناسب و بيش از دو هزار و پانصد پارک را  ايجاد کرده ايد و در تمامي پارک ها نيز فضاهايي براي ورزش، استراحت و خدمات رساني به افراد وجود دارد؛ همچنانکه ما در بلگراد نيز به دنبال تبديل مرکز شهر به مرکز پياده روي و استراحت شهروندان هستيم.

وي با اشاره به بازديد خود از خطوط متروي پايتخت، به توسعه مترو در سال هاي اخير اشاره کرد و عنوان داشت: نکته جالب توجه آن است که همه پيشرفت ها به دست خود شما اتفاق افتاده است. اين موضوع که ايرانيان با هوش و استعداد خود همه زيرساخت هاي مورد نيازشان را مي سازند، من را تحت تاثير قرار داده است.

شهردار بلگراد عنوان داشت: شهرداري تهران در قسمت هاي مختلف در حال فعاليت است و همه اين موارد در شرايطي اتفاق مي افتد که شما روحيه انسان دوستانه را در شهر برقرار کرده ايد.

شهردار بلگراد ضمن ابراز تمايل براي استفاده از تجريبات شهر تهران در حوزه هاي مختلف، عنوان داشت: بلگراد يکي از شهرهاي قديمي اروپا  است که هنوز از مترو برخوردار نيست. به همين جهت خوشحال خواهيم شد تا از تجريبات تهران در مديريت ترافيک و همچنين ساخت خطوط مترو استفاده کنيم.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: