جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 20 شهريور 1395     
تجمل‌گرایی پس از جنگ مانع توسعه کشور شد

نماینده مردم کاشان در مجلس با بیان اینکه محقق نشدن توسعه در کشور به دلیل فرمان اشرافی‌گیری پس از جنگ بود، گفت: گویا بانیان مدیریت اشرافیگری در حال حاضر قدرت دفاعی ایران را هدف گرفته‌اند.

خبرگزاری تسنیم: سیدجواد ساداتی‌نژاد نماینده مردم کاشان و اران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی در مورد برخی اظهارنظرها برای حذف نیروی نظامی کشور گفت:‌ با توجه به اوضاع ناامن منطقه و تهدید مرزهای کشور توسط عناصر مسلح وابسته به کشورهای عربستان و آمریکا، در حقیقت چنین اظهاراتی کمک به عملی شدن تهدیدهای بالقوه علیه ایران و نابودی کشور در آتش منطقه است.

وی ادامه داد: انهدام زیرساخت‌های برخی از کشورهای همسایه مانند عراق، سوریه، افغانستان و لبنان بدلیل ناامنی و ضعف دفاعی گواه آن است که در حال حاضر کوچکترین سهل انگاری و مسامحه در تامین امنیت کشور، در بعد داخلی و خارجی، موجب تجاوز دشمن و آسیب‌های جبران ناپذیر می‌شود.

این نماینده مجلس با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری برای تقویت بنیه نظامی و دفاعی کشور گفت: داشتن نیروهای نظامی آماده و مجهز یکی از عوامل مهم ایجاد و تامین امنیت پایدار در کشور است.

ساداتی‌نژاد همچنین تصریح کرد: هرگونه توسعه و پیشرفت در کشور مستلزم وجود امنیت است که این دو مقوله وابسته به یکدیگر و در ارتباط تنگاتنگ و ملازم با همدیگر، در مناسبات اقتصادی داخلی و خارجی هستند.

وی با انتقاد از برخی اظهارنظرهای ساده‌انگارانه که رشد اقتصادی کشورهایی مانند ژاپن و آلمان را درنتیجه حذف نیروهای نظامی آنها می‌داند، گفت: آنچه باعث رشد این دو کشور پس از جنگ شد، حذف نیروی نظامی نبوده است بلکه استفاده بهینه از ظرفیت‌های انسانی و اجتماعی مانند روحیه کار و تلاش شبانه روزی، صرفه جویی و ساده زیستی مردم و مسئولان آنها موجب رشد این کشورها شد.

نماینده مردم کاشان در مجلس افزود: اکثر کارشناسان معتقدند یکی از مهم‌ترین عوامل محقق نشدن توسعه ایده‌آل اقتصادی و اجتماعی در ایران پس از جنگ، فرمان تجمل‌گرایی و اشرافی‌گیری پس از پایان دفاع مقدس بوده است که منجر به فساد اداری، اقتصادی و نابودی روحیات مثبت و سازنده اجتماعی مانند حس کار و تلاش،گذشت، قناعت و معنویت در جامعه شد.

ساداتی‌نژاد تاکید کرد: تبدیل تجمل‌گرایی و ثروت‌پرستی و مدیریت پرهزینه به ارزش و نهادینه کردن آن در ارکان جامعه انقلابی بعد از جنگ، مانع اصلی پیشرفت کشور و بلای جان اقتصاد، مدیریت، سیاست و فرهنگ ما بوده است. گویا بانیان و احیاگران مدیریت پرهزینه و اشرافیگری در کشور، در حال حاضر قدرت دفاعی جمهوری اسلامی را هدف گرفته‌اند و می‌خواهند جای خالی امنیت مردم را در کارنامه خود پر کنند.

وی با اشاره به توان روزافزون و هوشیاری نیروهای مسلح کشور تصریح کرد: الحمدالله نیروهای مسلح مومن و انقلابی جمهوری اسلامی ایران توانسته‌اند با پشتوانه مردمی و حمایت رهبری با وجود بودجه کمتر در مقایسه با بسیاری از کشورها حتی کشورهای کوچک منطقه، ضمن دفاع از استقلال و تمامیت ارضی کشور، اقتدار و عزت روز افزون را برای ایران به ارمغان بیاورند تا دشمنان کشور و انقلاب حتی در مخیله‌شان جرات تجاوز به ایران اسلامی را نداشته باشند.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: