جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 20 شهريور 1395     
الزام کلیه خودروها بدون هیچگونه استثناء به اخذ معاینه فنی معتبر

به گزارش گروه حمل و نقل پاک شهرداری نیوز، رئیس ستاد مرکزی معاینه فنی تهران گفت: داشتن برگه معاینه فنی معتبر یکی از ضوابط و آیتم های اصلی طرح کاهش است.

 

سید نواب حسینی منش در گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز  افزود: کلیه خودروها اعم از گازسوز، دیزل و سبک ملزم به اخذ معاینه فنی معتبر هستند لذا داشتن این برگه مصداق اولیه اجرای طرح است.

 

وی با اشاره به خودروهای دوگانه سوز تصریح کرد: در ماده 3 آیین نامه معاینه فنی به خودروهای دوگانه سوز و شرایط اخد معاینه فنی این خودروها اشاره شده لذا این ابلاغیه در حال حاضر توسط تیم کارشناسی در حال بررسی و مطالعه است.

 

وی در ادامه با بیان اینکه دستورالعمل اجرای معاینه فنی خودروهای گازسوز به تازگی ابلاغ شده و ساز و کار این روند در حال بررسی است، اظهار داشت: نیروهای متخصص برای آموزش نحوه معاینه فنی خودروهای گازسوز در مراکز مستقر شده اند و در معاینه فنی این خودروها ابتدا قسمت بصری خودرو ( شیرآلات و مخازن) چک می شود و در صورت سلامت برگه معاینه فنی خودرو صادر می شود.

 

وی خاطرنشان: خودروهای فاقد برگه معاینه فنی معتبر در صورت تردد در معابر عمومی به مبلغ 50 هزار تومان جریمه می شوند.

 

حسینی منش در خصوص خودروهای گازسوز اذعان داشت: معاینه فنی خودورهای گازسوز (تحت پوشش سازمان اتوبوسرانی) همچون گذشته انجام می گیرد و این خودروها در صورتی که موفق به اخذ برگه معاینه فنی شوند بدون هیچگونه محدودیتی اجازه ورود به طرح زوج و فرد و فاز دوم طرح را دارند.

 

رئیس ستاد مرکزی معاینه فنی تهران در پایان اضافه کرد: هیچگونه اسثنایی برای اخذ معاینه فنی خودروها وجود ندارد و براساس مصوبه هیات دولت کلیه خودروها بایستی برای دریافت معاینه فنی به مراکز مراجعه کنند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: