جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 18 شهريور 1395     
احداث پارکینگ طبقاتی عمومی، باید به صورت مشارکتی باشد

به گزارش گروه عمران شهری شهرداری نیوز، شهردار منطقه 8 اعلام کرد:اگر حمل و نقل عمومی جذاب با سرویس دهی مطلوب داشته باشیم، بخش زیادی از ترافیک تهران حل می‌شود.

بهمن نوری، درباره مسئله کمبود پارکینگ در سطح منطقه گفت: از سال 1390 به بعد، شهرداری تهران هیچ اعتباری برای ساخت پارکینگ در اختیار هیچ منطقه‌‌ای قرار نداده است و این جزو مصوبات شورای شهر اسلامی شهر تهران است.

شهردار منطقه 8 در ارتباط با ساخت و احداث پارکینگ طبقاتی در سطح مناطق شهر تهران بیان کرد: احداث پارکینگ طبقاتی عمومی، فقط باید به صورت مشارکتی باشد، یعنی شخصی به عنوان مشارکت کننده حضور پیدا کند و با توجه به امتیازات ویژه‌ای که این طرح دارد مثل ساخت واحد مسکونی یا تجاری در کنار آن، حاضر باشد که در ساخت پارکینگ عمومی سرمایه گذاری کند.

نوری ضمن اشاره به اینکه منطقه 8 فضایی برای ساخت پارکینگ عمومی ندارد خاطر نشان کرد: تا جایی که ممکن بود از فضاها برای ساخت پارکینگ عمومی استفاده کردیم. مثلا زمان ساخت تقاطع غیر هم سطح امام علی و جانبازان به فکر ساخت پارکینگ بودیم که بتوانیم پارکینگی با ظرفیت 60 واحد احداث کنیم.

شهردار منطقه 8 با بیان اینکه منطقه 8 از لحاظ قدمت جزو قدیمی‌ترین مناطق تهران است و بافت شکل گرفته دارد افزود: خیابان‌ها عرض مشخص دارند. خانه‌‌ها بیشتر ریزدانه هستند. به همه این دلایل خیلی فضا برای ساخت پارکینگ عمومی وجود ندارد.

نوری تنها راه نجات ترافیک تهران را حمل و نقل عمومی دانست و گفت: هر چقدر سرویس حمل و نقل عمومی را جذاب‌تر کنیم مردم بیشتر جذب می‌شوند. به گفته وی، منطقه 8 امسال بخش زیادی از بودجه‌اش را صرف امکانات رفاهی برای حمل و نقل عمومی کرده است تا کمکی به حل مشکل ترافیک تهران باشد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: