جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 16 شهريور 1395     
دولتی بودن مهم ترین مشکل و مانع توسعه خودروسازی در کشور است

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر شهرداری نیوز، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی می گوید برای پاسخ گویی به تقاضای بازار 80 میلیونی در کشور ، خودروسازان باید همزمان نسبت به تنوع در تولید و افزایش تیراژ اقدام نمایند.

سید حمید رضا کاظمی افزود : البته امروز مشکل صنعت خودرو ایران افزایش تیراژ و تنوع در تولید نیست بلکه دولتی بودن قطعا مهم ترین مشکل و مانع توسعه خودروسازی در کشور است.

وی تصریح کرد : تا زمانی که به صورت واقعی خودروسازی در ایران به بخش خصوصی واگذار نگردیده و در بازار رقابت جهانی وارد نشود صنعت خودرو ایران رشد نخواهد کرد و در حد مونتاژکاری باقی خواهند ماند.

وی تاکید کرد : مسلماادامه این شرایط منتهی به انعقاد برخی قراردادها با شرکتهای خارجی و ایجاد بازار مصرف جدید و آن هم در انحصار شرکتهای دولتی داخلی خواهد شد.

وی گفت : مشکل صنعت خودرو ایران با واگذاری این صنعت به بخش خصوصی  و ورود در بازار رقابت جهانی حل خواهد شد به طوری حرکت در این مسیر موجب رونق این صنعت  و توسعه بازار مصرف خودروهای داخلی و افزایش تمایل مشتریان به محصولات داخلی خواهد شد.

نماینده پلدختر در مجلس دهم اظهار داشت : متاسفانه شرایط کنونی باعث شده تا مشتریان داخلی در هر شرایطی و بالاجبار خودروهای داخلی را خریداری نمایند .

کاظمی با اشاره به فاصله زیاد صنعت خودرو ایران با خودروسازی در دنیا افزود : مسلما تحقق اهداف صنعت خودرو و دستیابی به سطح تکنولوژی ، کیفیت و استانداردهای تولید در  صنعت خودروسازی دنیا زمانبر است.

وی گفت : تا زمانی که خودروسازی در ایران در انحصار دولت است قطعا به بازار رقابت جهانی ورود نخواهیم کرد. بازار دنیا بازار رقابتی است در حالی بازار ایران بیشتر بازار مصرف خودرو در دنیا محسوب می شود و صنایع خودروسازی ایران بیشتر در جهت تامین بازار مصرف داخل و آن هم به صورت انحصاری فعالیت دارد.

وی تصریح کرد : دولت با تعیین تعرفه ها ، شرایطی را ایجاد کرده که عملا شرکتهای داخلی رقابتی با تولیدات  خارجی در بازار ایران ندارند مسلما وضعیت موجود ، مشکل صنعت خودرو ایران را حل نخواهد کرد بلکه در شرایط فعلی تنها می توان به صورت انحصاری نیاز داخل را تامین کرد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: