جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 15 شهريور 1395     
دکتر مازیار حسینی در نشست خبری ستاد استقبال از مهر 95 خبر داد:
تا قبل از مهرماه 50 دستگاه اتوبوس و 40 واگن قطار به ناوگان حمل و نقل تهران اضافه می شود

به گزارش گروه حمل و نقل و ترافیک شهری شهرداری نیوز، معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران در نشست خبری  ستاد استقبال از مهر 95 گفت: امیدواریم برگزاری این جلسه در بهبود استقبال از مهر 95 تاثیرگذار واقع شود.

 

دکتر مازیار حسینی در ادامه برگزاری این نشست افزود: با بازگشایی مدارس و مراکز علمی از ابتدای مهرماه، در شهر تهران با بزرگترین رویدادهای ترافیکی روبرو هستیم لذا علت اصلی این رویدادها موقعیت شهر به عنوان پایتخت کشور است.

وی تصریح کرد: بازگشایی مدارس در آغاز مهرماه یکی از مهمترین مسائل مطرح در معاونت حمل و نقل ترافیک است چرا که فرزندان جزو سرمایه های ارزشمند خانواده ها و سازندگان آینده کشور هستند.

وی در ادامه اظهار داشت: یکی از جمله های کلیدی در دروس مدیریت بحران این است که بحران در جاهایی که کمبود داریم تولید نمی شود بلکه در جایی تولید می شود که راجع به آن فکر و برنامه ریزی انجام  نشده باشد، لذا این نشست نیز در راستای همفکری در کاهش بحران ها و مدیریت مطلوب حمل و نقلی پایتخت برگزار شده است.

وی عنوان کرد: حدود یک میلیون و 700 محصل در سطح تهران وجود دارد که این تعداد 9 درصد از جمعیت دانش آموزی کشور را به خود اختصاص می دهند، همچنین دانشجوهای سطح شهر تهران 17 درصد از جامعه دانشجویی کشور را تشکیل می دهند که این تراکم جمعیت بر بار ترافیکی، سفر و جابجایی مسافران اضافه می کند.

حسینی با اشاره به اینکه تهران می تواند به عنوان یک نقطه مهم فرهنگی در کشور تلقی شود، خاطرنشان کرد: اطلاع رسانی به کلیه ارگان ها و خانواده ها در راستای استقبال از مهر 95 می بایست قبل از هفته اول مهرماه انجام و همچنین راه اندازی سرویس مدارس نیز  از هفته اول مهر آغاز شود.

وی اضافه کرد: ناوگان اتوبوسرانی، تاکسیرانی و مترو سه ظرفیت مهم حمل و نقل در زمینه سرویس دهی به مدارس را در اختیار دارند.

وی در ادامه اذعان داشت: در تلاش هستیم تا قبل از مهرماه 50 دستگاه اتوبوس و 40 واگن قطار به ناوگان حمل و نقل تهران اضافه کنیم.

وی با بیان اینکه حداقل 450 دستگاه اتوبوس تا اواسط مهرماه به ناوگان اتوبوسرانی اضافه می شود، ابراز کرد: با افزایش ظرفیت مترو و اتوبوس خدمات دهی مطلوب تری به دانش آموزان و دانشجویان در طول سال تحصیلی ارائه خواهد شد.

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران در پایان تاکید کرد: تمام تلاش ما این است که والدین دانش آموزان از آوردن خودرو شخصی برای تردد فرزندان خود خودداری کنند و برای جابجایی دانش آموزان از سرویس های مدارس استفاده نمایند تا به میزان زیادی از بار ترافیکی پایتخت کاسته شود.

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: