جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 14 شهريور 1395     
عشق اول من سینماست

به بهانه اکران فیلم مستند «آی آدم ها» به کارگردانی رخشان بنی اعتماد، که از شهریور ماه در گروه سینمایی هنر و تجربه اکران می شود، رادیو تهران در برنامه چراغ با مهتاب کرامتی سفیر مهربانی و صلح یونیسف گفت وگو کرده است.

جام جم آنلاین: مهتاب کرامتی بانوی سینمای ایران کسی که هم بازیگر و همه اینکه سال‌ها‌ست سفیر صلح یونیسف در ایران است، مهمان رادیو تهران می شود.

کرامتی در آغاز صحبت هایش می گوید: فیلم آی آدم ها به ما این اجازه را می دهد که با فعالیت زنجیره امید، که برای کودکان محروم کار می کنند (از بچه های نوزاد تا 18 سال) آشنا شویم. این فیلم این زنجیره را به ما معرفی می کند ونشان می دهد این انجمن که از سال 86 فعالیتشان را شروع کرده حدود 8 هزار کودک را به دور از این که چه نژادی داشتند در زمینه های مختلف قلب، ترمیمی و ارتوپدی درمان کرده است.

این بازیگر معتقد است: خانم رخشان بنی اعتماد این فیلم را هنرمندانه ساخته است ومانند سایر فیلم های مستند شان حضور کارگردان و فیلمبردار را کاملا حذف کرده و شما تجربه این را دارید که مستقیما با این انجمن و فعالیتهایشان آشنا شوید. ماه رمضان گذشته ما را به دیدن این فیلم دعوت کردند و خیلی از هنرمندان حضور داشتند و همه اعلام آمادگی کردند که در کنار این زنجیره کمک کنند تا به هدف نهایی شان که ساخت یک بیمارستان 540 تختخوابی است، عملی کنند.

کرامتی در ادامه گفت وگو با برنامه چراغ درباره فعالیتش به عنوان سفیر یونیسف، یکی از فعال ترین اعضای جامعه هنرمندان در حوزه کار با کودکان و دفاع از حقوق کودکان کار می گوید: من قبل این که سفیر یونیسف شوم که این می گردد به 10 سال گذشته، فعالیت هایی با انجمن های مختلف داشتم. اما همکاری و آشنایی من با یونیسف چشمم را بازتر و من را دغدغه مند تر کرد، تا ببینم کودکان ما چه نیازی دارند. کودکان ایرانی صرف نظر از این که کجا زندگی می کنند، از نظر معاش چه سطحی دارند که می تواند تغذیه، درمان و آموزش آنها را دربر بگیرد، باید در نظر داشت که اینها همه از سطح برابری در کودکی برخوردار باشند. تعداد انجمن ها نسبت به 10 سال پیش که من کارم را شروع کردم خیلی بیشتر شده است. من دغدغه و هدفم کودکان و به هر انجمنی که در این زمینه فعالیت کند، بتوانم کمک خواهم کرد و درکنارشان هستم.

بازیگر فیلم سینمایی جامه دران خاطر نشان می کند: عشق اول من سینماست و در این عرصه کماکان فعالیت خواهم کرد، علاوه بر عرصه بازیگری من به تازگی عرصه تهیه کنندگی را شروع کردم، اما در کنار آن مقوله مسئولیت اجتماعی یکی دیگر از دغدغه های من بوده و است.

وی افزود: خدا را شکر دوستانی دارم که در تمامی عرصه ها من را همراهی می کنند، اگر به شخصه قرار بوداین کار را انجام دهم نمی توانستم. تقسیم وقت و انرژی به راحتی امکانپذیر نیست، زمانی که دغدغه ها و اولویت ها و هدف ها در زندگی بیشتر می شود، برنامه ریزی باید دقیق تر شود تا به اهدافمان برسیم. تمام تلاشم را می کنم تا جایی که زمان و انرژی دارم به کودکان کمک خواهم کرد. من خواهشی از مردم دارم این که بروند و این فیلم را ببینند، چه بخواهند به زنجیره امید کمک کنند یا نکنند. اما آشنایی با این کودکان مسیر زندگیشان را عوض می کند.

برنامه سینمایی «چراغ» از رادیو تهران دغدغه سینما و تئاتر دارد و با هدف روشنگری و اطلاع رسانی به آحاد مردم به خصوص علاقه مندان به سینما، شنبه ها از ساعت 21 روی آنتن می رود.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: