جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 13 شهريور 1395     
اشرف غنی به هند سفر می‌کند

رسانه‌های هندی خبر دادند که در پی تشدید تنش‌ها در روابط کابل - اسلام‌آباد، رئیس‌جمهور افغانستان به دهلی‌نو سفر خواهد کرد.
تسنیم: در پی تنش‌های روزافزون در روابط کابل - اسلام‌آباد، هند در ماه جاری میلادی میزبان «اشرف‌غنی» رئیس‌جمهور افغانستان، خواهد بود.

به گزارش رسانه هندی اکونومیک تایمز، دهلی‌نو قصد دارد علاوه بر 4 بالگرد نظامی که به افغانستان کمک کرده، حمایت‌های دفاعی خود از کابل را گسترش دهد.

اکونومیک تایمز گزارش داد که افغانستان فهرستی جدید از سلاح‌های مورد نیاز خود از جمله بالگردهای بیشتر، وسایل حمل و نقل سنگین و پشتیبانی قطعات را به دهلی‌نو ارائه کرده است.

هند نیز به افغانستان اطمینان داده که بخش زیادی از خواسته‌های کابل را تأمین خواهد کرد.

این در حالی است که «دولت وزیری» سخنگوی وزارت دفاع افغانستان اعلام کرده بود که رئیس کل ستاد ارتش برای جلب همکاری‌های بیشتر هند در بخش‌ آموزش نیروهای امنیتی و همچنین ارسال چهارمین بالگرد تهاجمی هند به نیروی هوایی افغانستان به دهلی‌نو رفته است.

افغانستان و هند تفاهم‌نامه همکاری‌های استراتژیک را در ماه اکتبر 2011 میلادی امضاء کردند که بر مبنای آن هند به تقویت زیربناها از جمله جاده‌ها، صنعت کشاورزی، تجارت، آموزش نیروی انسانی و بالا بردن ظرفیت نیروهای امنیتی در افغانستان متعهد شد.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: