جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 10 شهريور 1395     
ایستگاه بوتان در خط 10 بی آر تی با پیشرفت 65 درصدی

به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری شهرداری نیوز، شهردار منطقه 9 در جریان بازدید معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از منطقه 9 گفت: خط 10 بی آر تی از میدان آزادی به سمت جنوب و پایانه آزادگان امتداد دارد که ساخت دومین ایستگاه این خط در منطقه با پیشرفت 65 درصدی همراه شده است.

حمید محسنی افزود: ایستگاه میدان آزادی به عنوان ایستگاه نخست خط 10 بی آرتی به سمت جنوب چندی پیش افتتاح شد و زیر بار ترافیکی رفت و این خط در ادامه مسیر به میدان بوتان می رسد که مراحل ساخت آن به سرعت پیگیری می شود.

وی اظهار داشت: برای سامانه خط 10 در محدوده منطقه 9 ، دو ایستگاه میدان آزادی و بوتان در نظر گرفته شده و از آنجا به ایستگاه های محدوده منطقه 18 ادامه می یابد.

شهردار منطقه 9 اذعان داشت: خوشبختانه افتتاح ایستگاه میدان آزادی در خط 10 بی آرتی و راه اندازی این خط در منطقه از بار ترافیکی میدان کاسته و تاثیر ویژه ای بر ترافیک زیرگذر های غربی و شرقی میدان داشته است.

به گفته محسنی ، شهروندان می توانند از طریق این سامانه اتوبوس های تندرو از دروازه غربی پایتخت به سمت پل ساوه و به مقصد پایانه مسافربری آزادگان تردد کنند و علاوه بر شهروندان مناطق جنوبی ، شهروندان ساکن در شهرک های اقماری نیز می توانند از طریق این سامانه از شبکه حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

وی به جزئیات بازدید دکتر حسینی معاون شهردار تهران در حوزه حمل و نقل و ترافیک نیز اشاره کرد و گفت: مسیر بازدید به گونه ای طراحی شده بود که ابتدا به پایانه تاکسیرانی شمشیری رفتیم و در پایانه تازه تاسیس شمشیری خدمات بسیاری خوبی در حوزه حمل و نقل به شهروندان ارائه می شود و ایستگاه تاکسی درون شهری و ایستگاه اتوبوس شهرک های اقماری حومه تهران نیز بهسازی شده است.

محسنی با بیان اینکه فرهنگ سازی ترافیکی و آموزش ترافیک در اولویت برنامه های آموزشی منطقه قرار دارد نیز گفت: در انتهای بوستان المهدی (عج) ، پارک ترافیک را در فضای 7 هزار متری احداث کردیم که شبیه سازی بسیار خوبی در آنجا اتفاق افتاده و در این فضای آموزشی ، ایستگاه مترو و پل عابر هوایی در مقیاس کوچک برای دانش آموزان و کودکان داریم و در ادامه بازدید به این پارک رفتیم.

وی ادامه داد: براساس پیشنهاد معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران مقرر شد تا طرحی را برای فرهنگ سازی بیشتر دانش آموزان در این محل پیاده کنیم و ثبت عکس از لحظاتی که کودکان و دانش آموزان از پارک بازدید می کنند در دستور کار قرار گرفت تا این آموزش بیش از پیش در ذهن این قشر سنی ماندگار شود.

شهردار منطقه 9 با بیان اینکه بازدید از زیرگذر استادمعین آزادی آخرین پروژه ای بود که معاون شهردار تهران از روند احداث آن بازدید کرد نیز گفت: زیر گذر استادمعین آزادی یکی دیگر از فازهای امتداد بزرگراه یادگار امام (ره) است که جزو پروژه های اولویت دار شهر تهران به شمار می رود و براساس برنامه ریزی زمان بندی تا اردیبهشت سال آینده به بهره برداری می رسد.

دکتر مازیار حسینی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و هیئت همراه پیش از بازدید از منطقه 9 ، از پروژه های منطقه 10 نیز بازدید کردند و پس از پایان بازدید از این مناطق جلسه جمع بندی بازدیدها به میزبانی شهرداری منطقه 9 با حضور شهرداران مناطق 9 و 10 و دیگر مسئولان و مدیران برگزار شد.

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: