جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 7 شهريور 1395     
کشف ارتباط چاقی با 8 نوع سرطان

وب سایت تک شات: محققان در تازه‌ترین پژوهش های خود از ارتباط اضافه وزن و یا همان چاقی با 8 نوع سرطان دیگر خبر دادند که بدین ترتیب، تعداد سرطان های ناشی از این بیماری به عدد 13 خواهد رسید.

 
  ارتباط چاقی با 8 نوع سرطان دیگر کشف شد
 

در آزمایش های صورت گرفته توسط محققان آژانس بین المللی تحقیقات سرطان موسوم به IARC، مشخص شد که ارتباط نزدیکی میان چاقی و 8 نوع سرطان دیگر که شامل سرطان های معده، کیسه صفرا، کبد، پانکراس، مننژیوم (تومور مغزی)، تخمدان، مولتیپل میلوما (نوعی از سرطان خون) و تیروئید می شوند، وجود دارد.

به گفته محققان، هر چه شاخص حجم بدن فرد بیشتر باشد، به همان میزان، احتمال ابتلا به سرطان های اشاره شده بیشتر است. این گروه از پژوهشگران در سال 2012 نیز ارتباط بیماری چاقی را با 5 نوع از سرطان به نام های رحم، پستان، کلیه، مری و روده کشف کرده بودند.
 

در حال حاضر و در سراسر جهان، حدود 110 میلیون کودک و 460 میلیون فرد بالغ از اضافه وزن و بیماری چاقی رنج می برند که می تواند زنگ خطر را برای مسئولین کشورها به صدا درآورد تا اقدامات پیشگیرانه ای را برای جلوگیری از سونامی سرطانی که به زودی در جهان به راه خواهد افتاد، در نظر گیرند.

به گفته یکی از محققان این مرکز تحقیقاتی، سبک زندگی نقش تعیین کننده را در کاهش احتمال ابتلا به انواع بیماری ها از جمله سرطان ایفا می کند و این رو، تلاشی همگانی برای مبارزه با بیماری های این چنینی نیاز است که البته این امر، از طریق ترغیب به خوردن غذاهای سالم، انجام حرکات ورزشی منظم و مستمر، ترک سیگار و مواردی از این قبیل میسر خواهد شد.

همچنین، از آن جایی که کم کردن وزن کار چندان ساده ای نیست و بسیاری از افراد به دلیل نتیجه نگرفتن، از ادامه تلاش های خود برای کاهش وزن منصرف می شوند، محققان پیشنهاد می دهند که می توان با کنترل تغذیه و ورزش کردن در طول روز، راه ساده تر یعنی جلوگیری از چاق شدن را انتخاب کرد.

پژوهشگران دلایل متعددی را برای ارتباط میان سرطان و چاقی عنوان کرده اند که از جمله آن ها می توان به این مورد اشاره کرد که چربی اضافه، منجر به افزایش بیش از حد انسولین، تستوسترون و استروژن می شود که موجب بروز التهاب و در نتیجه، کمک به رشد سرطان در بدن خواهد شد.

محققان توصیه می کنند که مصرف قندهای مصنوعی می بایست در کودکان به حداقل برسد به طوری که مصرف آن برای افراد 2 الی 18 سال، نباید از 25 گرم تجاوز کند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: