جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 7 مهر 1393     
تهران؛ ابرشهری که زیرساخت های شهری متناسب با آن توسعه نیافته است

 به گزارش  گروه پارلمانی شهرداری نیوز،حسین طلا، نماینده مجلس شورای اسلامی که در جلسه ای که در منطقه 12 برگزار شد، با اشاره به تهدید وقوع زلزله و خسارات جانی ناشی از آن در شهر تهران، گفت: تهران شهری است که از قاعده یک کلانشهر خارج شده و به یک ابرشهر تبدیل شده است ولی زیرساخت های این شهر متناسب با آن توسعه پیدا نکرده اند.

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه موضوعات مربوط به موانع و مشکلات بافت های فرسوده در محلات اتابک و مینابی در منطقه 15در جلسات فرمانداری در حال پیگیری است، عنوان کرد: یکی از عمده ترین مشکلات در نوسازی بافت های فرسوده، بحث سرانه های خدماتی است. درست است که شهرداری در طراحی های خود سرانه ها را در نظر می گیرد اما به واسطه این که احداث این سرانه ها نیازمند همراهی سایر ارگان ها است، در این امر دچار مشکل می شویم.

حسین طلا با اشاره به بودجه شهر تهران، خاطرنشان کرد: دولت از محل درآمدهای نفتی و مالیاتی بودجه کل کشور را کسب می کند و هر استان تعهدی برای پرداخت آن دارد که در این میان استان تهران به تنهایی ملزم به تعهد تأمین 53% از بودجه کل کشور است و 30 استان دیگر 47% این تعهد را متقبل می شوند. ولی متأسفانه ما شاهد فقر مضاعف ساکنان بافت های فرسوده تهران و عدم عدالت هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: متأسفانه کل بودجه سال گذشته که بابت عمران 41 شهر و 815 روستا به معاونت عمرانی استانداری تهران تخصیص داده شد، معادل 78 میلیارد تومان بود که اقدامات متعددی از قبیل نوسازی مدارس، احداث ورزشگاه، تأمین آب روستایی، خانه بهداشت، راه روستایی و ... می بایست از محل این بودجه درنظر گرفته می شد.

نماینده مجلس شورای اسلامی ضمن اعلام آمادگی جهت همکاری برای رفع مشکلات منطقه 12بیان کرد: در شهر تهران با مشکلات متعددی مواجه هستیم که امیدوارم بتوانیم با تدابیر مدیران شهری و همکاری مسئولان این مشکلات را مرتفع نماییم.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران در این جلسه ضمن گرامیداشت ایام هفته دفاع مقدس خاطرنشان کرد:  آنچه در منطقه 12 با آن سر و کار داریم یک تابلو عینی و پازل واقعی از نوسازی است که می خواهیم در شهر ما و کشورمان اتفاق بیفتد.

عباداله فتح اللهی با اشاره به جلسات شورای راهبردی منطقه 12 به ریاست شهردار محترم تهران، گفت: انتظار ما از تمامی معاونین و مدیران شهرداری تهران این بود که به نوعی مسئولیت خود را در عرصه نوسازی بافت های فرسوده ایفا کنند که خوشبختانه امروز با تشکیل شورای راهبردی منطقه 12 به ریاست دکتر قالیباف و با حضور شهردار منطقه و معاونین و مدیران ایشان با همه پتانسیل های اجتماعی، عمرانی و سازندگی،  این امر در منطقه 12 محقق شده است.

فتح اللهی گفت: دفاتر خدمات نوسازی در کنار مدیر طرح منطقه که به زودی معرفی خواهد شد در کنار شهردار منطقه خواهند بود و تلاش می کنند تا نوسازی را با درایت، دانش و مخلصانه انجام دهند.

وی با اعلام این که اقتضای کار جهادی نوسازی در منطقه 12 فراهم شده است، تصریح کرد: امیدوار هستم سازمان نوسازی نیز بتواند در کنار شهرداری منطقه 12 رسالت و مأموریت خود را در جهت نوسازی بافت های فرسوده این منطقه به خوبی ایفا نماید.

علی کفایی محمدنژاد، شهردار منطقه 12 نیز در این جلسه گفت: با توجه به سوابق و تجربیات مدیریت فعلی سازمان نوسازی و احاطه ایشان به موضوعات مربوط به مناطق به ویژه منطقه 12، قطعاً سازمان نوسازی می تواند بنا به وظایف ذاتی و مأموریت های خود تحولات بسیار خوبی را در منطقه 12 ایجاد کند.

وی با اشاره به پیچیدگی های موجود در فرآیند نوسازی و موقعیت ویژه منطقه 12، خاطرنشان کرد: موضوع نوسازی در منطقه 12 با توجه به مباحث مختلف میراث فرهنگی، اوقاف، متراکم بودن بافت منطقه و ... کار سخت و دشورای است که پیچیدگی های خاص خود را در بردارد.

شهردار منطقه 12 از حمایت مدیریت کلان شهرداری تهران در ارتباط با مباحث مربوط به منطقه 12 و نوسازی در این منطقه خبر داد و اذعان داشت: دفاتر خدمات نوسازی اطلاعات و آمار خوبی در رابطه با وضعیت بافت های فرسوده این منطقه دارند و چنانچه اقدامات نوسازی بر مبنای اطلاعات و آمار این دفاتر صورت گیرد، پیشرفت خوبی خواهیم داشت.

محمدنژاد در خاتمه سخنان خود ابراز امیدواری کرد که سازمان نوسازی بتواند تغییرات اساسی در روند نوسازی بافت های فرسوده منطقه 12 که هم مورد تأکید مدیریت شهری و هم مورد انتظار ساکنان این منطقه است ایجاد نماید.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: