جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 6 شهريور 1395     
توافق با خودروسازان خارجی گاهی صرفا در حد تفاهم نامه است

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر شهرداری نیوز، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت : قطعا مجلس در مقابل قراردادهایی که ممکن است منافع صنعت خودرو و مصرف کنندگان داخلی لحاظ نشود عکس العمل نشان خواهد داد.

عبدالله رضیان اظهار داشت : وزارت صنعت و معدن نیز باید در قرارداد با خودروسازان خارجی دقت لازم را داشته باشد تا منافع دو طرف رعایت شود از این رو هر گونه قرارداد جدید باید در شرایطی که تضمین منافع ملی ایران را به دنبال داشته باشد ، صورت گیرد.

وی تصریح کرد : البته امروز صنعت خودروسازی ایران در شرایطی قرار دارد که چنانچه برخی از قراردادها با شرکتهایی که از قبل با ایران همکاری داشتند بسته نشود باعث خسران صنعت خودرو ایران نخواهد شد.

نماینده مردم قائمشهر در مجلس دهم با تاکید بر اینکه باید حقوق مردم در جریان این قرادادها پرداخت شود ، تاکید کرد : باید شرایط همکاری با شرکتهای خارجی برد-برد باشد و حتما باید این شرایط در قراردادهای جدید لحاظ شود.

رضیان افزود : با وجود پذیرش برجام و رفع تحریم های صنعت خودرو ، همچنان برخی از شرکتهای خارجی در انعقاد قرارداد با خودروسازان داخلی تحت فشار و نفوذ قدرت های بزرگ در دنیا قرار دارند از این همچنان در روند برخی از تفاهمات و همکاری ها مشکلاتی وجود دارد.

رضیان با ابراز تاسف از عملکرد برخی از شرکتهای خارجی در شرایط تحریم ها در اجرای تعهداتی که موجب ضرر و زیان به صنعت خودرو ایران گردید ، اظهار داشت : در جریان همکاری های جدید باید تضامین دقیقی در نظر گرفته شود تا در صورت عدم اجرای تعهدات از سوی خودروسازان خارجی بتوان در جهت جبران خسارت غرامت های لازم را دریافت کرد تا شرایط گذشته در صنعت خودرو ایران تکرار نشود.

وی با اشاره به جریان توافقات خودروسازان با شرکتهای خارجی یاد آورشد : البته بحث توافق با  خودروسازان خارجی گاهی صرفا در حد تفاهم نامه است اما برخی نیز به شکل قرارداد تنظیم شده است که در این زمینه اطلاعات کافی در اختیار اعضای کمیسیون صنایع مجلس نیست.

وی گفت :  باید زمان اجرای قراردادها و ضمانت های اجرای قرارداد به طور دقیق در قراردادها دیده شود و بر اساس متن قرار داد و عدم اجرای تعهد و یا خلف وعده ها توسط شرکتهای خارجی ،روند همکاری های جدید پی گیری شود.

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: