جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 3 شهريور 1395     
اخراج زنان محجبه از هواپیمای لندن-ناپل

دو زن محجبه انگلیسی که به همراه برادرشان قصد سفر به ایتالیا را داشتند از هواپیما اخراج و بدون هیچ توضیحی از سوی افسران مسلح مورد بازپرسی قرار گرفتند.
فارس: دو زن محجبه انگلیسی به همراه برادرشان از سفر با هواپیمای جت لندن-ناپل منع شدند.

به نوشته گاردین، سه خواهر و برادر مسلمان بدون هیچ توضیحی و تنها به دلیل ظن دو مسافر دیگر، از سوار شدن در یک هواپیمای جت منع شدند.

بهانه پلیس برای اخراج این دو خواهر و یک برادر تشخیص اشتباه و ظن به ارتباط داشتن آن‌ها با داعش بود.

مریم 19 ساله، سکینه 24 ساله و علی 21 ساله قصد سفر از لندن به ناپل ایتالیا را داشتند که بدون هیچ توضیحی  با مراجعه یکی از کارکنان هواپیما، از آنها خواسته شد هواپیما را ترک کنند و به مدت یک ساعت مورد پرسش و پاسخ از سوی افسران مسلح قرار گرفتند.

این 3 خواهر و برادر در لندن به دنیا آمده و در همین شهر بزرگ شده‌اند. خواهر بزرگتر داروساز و خواهر کوچکتر دانشجوی دانشگاه کالج لندن است و هنگام سوار شدن به هواپیما حجاب داشتند.

در واکنش به درخواست کارکنان هواپیما برای خارج شدن این مسافران مسلمان، آن‌ها دلیل را سوال کرده بودند که با بی‌توجهی کارکنان هواپیما مواجه و بعد از انتقال به بیرون هواپیما این مسلمانان متوجه شدند که افسران مسلح پلیس منتظر آنان بودند.

پلیس به آن‌ها گفته بود یک زوج در هواپیما به نیروهای امنیتی اطلاع دادند که این مسلمانان مطالبی را می‌خوانند که مربوط به داعش است در حالی که این خواهر و برادرها ریشه هندی دارند و غیر از انگلیسی هیچ زبان دیگری نمی‌دانند.

نیروهای امنیتی در رفتاری توهین‌آمیز از آن‌ها پرسیده بودند آیا قرآن به همراه دارند یا مطالب عربی در گوشی‌های همراه خود ذخیره دارند.

پیش از آن‌که به آن‌ها اجازه پرواز دیگری به ایتالیا داده شود نیروهای امنیتی به این مسلمانان هشدار دادند که پیشینه آن‌ها زمانی که در ایتالیا به سر می‌برند مورد بررسی دقیق قرار می‌گیرد.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: