جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 2 شهريور 1395     
دبیر شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور خبر داد
آغاز "طرح کاهش" از نیمه شهریور

به گزارش گروه آموزش و فرهنگ سازی شهرداری نیوز، دبیر شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور از آغاز طرح کاهش (LEZ) از نیمه شهریورماه سال جاری به صورت ارشادی خبر داد و افزود: در روند اجرایی این طرح خودروها در محدوده طرح زوج و فرد توسط دوربین‌های پلاک خوان برگه معاینه فنی آنها چک خواهد شد و در صورتیکه خودرویی فاقد برگه معاینه فنی باشد 50 هزار تومان جریمه خواهد شد.

 

پوریا محمدیان در نشست خبری امروز سه شنبه خود در تشریح جزئیات اجرای طرح کاهش (کنترل آلودگی هوای شهر- LEZ) گفت: از نیمه شهریور ماه سال جاری این طرح به صورت ارشادی اجرایی خواهد شد و در جریان آن دوربین‌های پلاک خوان با تطابق دادن پلاک خودروها با بانک اطلاعاتی مستقر در وزارت کشور برگه معاینه فنی خودروها را استعلام می‌کند و در صورتیکه خودرویی فاقد برگه معاینه فنی باشد از ابتدای شروع این طرح تا مهر ماه به صورت ارشادی پیامکی برای مالک خودرو ارسال می‌شود و عدم برگه معاینه فنی به وی اطلاع رسانی می‌شود.

وی افزود: از ابتدای مهرماه این طرح در محدوده زوج و فرد به صورت سلبی اجرایی خواهد شد؛ به طوری که در محدوده زوج و فرد به مساحت 80 کیلومتر مربع از هسته مرکزی شهر تهران هر خودرویی که فاقد برگه معاینه فنی باشد به این محدوده وارد شود 50 هزار تومان جریمه خواهد شد.

وی ادامه داد: 300 دوربین پردازش تصویر که قابلیت شناخت پلاک خودرو را دارند پلاک خودروها را برداشته و با بانک اطلاعاتی مطابقت می‌دهند. تا صحت وجود برگه معاینه فنی خودرو استعلام شود. علت اجرای این طرح در این بازه زمانی، نزدیکی به فصل پایداری هوا در شهر تهران است.

وی تاکید کرد: در محدود آبان ماه به بعد و به ویژه در آذر ماه تهران و دیگر کلانشهرهای کشور شاهد وقوع پدیده وارونگی هوا هستند که میزان آلایندگی خودروها در این بازه زمانی سلامت شهروندان را با خطر جدی روبرو می‌کند. بر همین اساس این طرح به عنوان یک اقدام پیشگیرانه اجرایی خواهد شد.

دبیر شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور کنترل حد مجاز آلایندگی خودروها در جریان اخذ برگه معاینه فنی اشاره کرد و افزود: حد مجاز توسط شاخص‌های متفاوتی تعیین و در سیستم معاینه فنی کنترل می‌شود. خودرویی که خارج از محدوده تعیین شده ایجاد آلایندگی کند به عنوان یک نقص محسوب شده و باید پس از برطرف کردن این نقص بار دیگر به مرکز معاینه فنی برای اخذ برگه معاینه فنی مراجعه کند.

اجرای طرح کاهش کل شهر تهران از آبان ماه

دبیر شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور از اجرای طرح کاهش در کل سطح شهر تهران از آبان ماه سال جاری خبر داد و افزود: اجرای این طرح از آبان ماه به عنوان سومین فاز طرح محسوب می شود که در جریان آن کلیه دوربین‌های شناسایی پلاک در سطح شهر تهران برگه معاینه فنی خودروها را چک کرده و خودروهای فاقد این برگه اعمال قانون خواهند شد. البته این کار قبلا نیز در طرح‌های ضربتی توسط گشت‌های راهور انجام می‌شده اما از ابتدای آبان ماه با استفاده از امکانات هوشمند کنترل منابع آلایندگی سطح شهر تهران انجام خواهد شد.

محمدیان در خصوص فراهم شدن زیرساخت‌های اجرای این طرح تاکید کرد: زیر ساخت‌ها در دو بخش آماده شده‌اند. ابتدا اجرای طرح سیمفا (سامانه یکپارچه معاینه فنی کشور) که در جریان آن 440 مرکز معاینه فنی موجود در سطح کشور از طریق این سامانه یکپارچه به بانک اطلاعاتی وزارت کشور متصل شده‌اند. در حقیقت با اجرای این طرح گواهی‌ای که در جنوبی‌ترین نقطه کشور صادر می‌شود اطلاعاتش در بانک اطلاعاتی وزارت کشور ثبت می‌شود. همچنین اطلاعات بانک اطلاعاتی وزارت کشور با بانک اطلاعاتی شماره گذاری پلیس راهور متصل شده و دائما این اطلاعات چک و به روز رسانی می‌شوند.

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: