جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 1 شهريور 1395     
مطالبه یک نماینده مجلس از وزیر راه و شهرسازی؛
دولتمردان به فکر ایجاد زیرساخت های لازم برای توسعه راه ها و حمل و نقل عمومی باشند

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر شهرداری نیوز، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در خصوص لزوم ایجاد زیرساخت های لازم برای توسعه حمل و نقل عمومی گفت: متاسفانه توسعه حمل و نقل در کشور جزو اولویت های دولت و وزارت راه نبوده و نیست.

 

اکبر رنجبرزاده در ادامه گفت و گو با خبرنگار پارلمانی شهرداری نیوز، اظهار داشت: وضعیت حمل و نقلی در کلانشهرها و شهرستان ها در شرایط مطلوبی به سر نمی برد، با این وجود متاسفانه  برای کاهش آلودگی و همچنین برقراری رفاه حال شهروندان هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

وی در ادامه افزود: کسانی که متولیان حمل و نقل در کشور هستند به خصوص قشر زحمت کش رانندگان کمتر مورد توجه قرار گرفته اند و  به نظر می رسد رانندگان و بخش حمل و نقل در کشور به عنوان صنفی مشغول به فعالیت هستند که با بی توجهی کامل مواجه هستند.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضوعات آلودگی هوا و آلودگی صوتی و ناهنجاری های اجتماعی، تصریح کرد: در این رابطه ضرورت دارد که دولت این موضوع را به عنوان یک اولویت مورد رسیدگی قرار داده و به آن توجه خاص نماید و اعتبارات لازم را جهت پیگیری های لازم اختصاص دهد چرا که با یک موضوع مهم و نگران کننده مواجه هستیم.

وی افزود: عدم مدیریت در این راستا و البته مدیریت ناصحیح در مورد رانندگان موجب نارضایتی قشر عظیمی در این خصوص می گردد در صورتی که بی عدالتی در حق این صنف و قشر با آن بضاعت حداقلی زندگی آنها را تحت شعاع قرار می دهد .

رنجبرزاده اذعان داشت: به نظر می رسد نیازمند راه اندازی یک وزارت خانه مستقل در رابطه با حمل و نقل در کشور هستیم چرا که در کشور فقط به مباحث فیزیکی توجه می شود و فقط به فکر آسفالت راه و راه آهن هستند و در نهایت به وسیله و انسانی که قرار است از این راه ها تردد نماید و امرار معاش کند توجهی نمی شود.

وی خاطرنشان کرد: به اعتقاد بنده دولت هاموظف هستند و باید توجه بیشتری به بخش حمل و نقل کشور داشته باشند و این یک ضرورت بسیار مهم و حیاتی است چراکه قشر زحمت کش رانندگان  به لحاظ انتقال مطالب و مشکلاتشان ضعیف هستند و ضروری است که دولتمردان  به لحاظ کاهش آلودگی هوا و ارتقا سطح مدیریت حمل و نقل کشور، سامانه های جدیدی را ایجاد نمایند که بی عدالتی را به حداقل برساند.

رنجبرزاده با اشاره به وضعیت نامطلوب  ناوگان ها و روی آوردن شهروندان به استفاده از خودروهای شخصی بیان کرد: بخشی از مشکلات به عدم نهادینه شدن فرهنگ صحیح تردد می باشد و مشاهده می شود که استفاده از خودروهای شخصی کاملا  غیر ضروری است  لذا ضروری است که تردد خودروهای شخصی کاهش یابد، متاسفانه تردد غیر ضرور در سطح شهر به تفریح تبدیل شده است که این موضوع می تواند مشکلات عدیده ای را به بار آورد و می توان گفت یک جامعه در معرض خطر است.

رنجبرزاده در خاتمه گفت: امیدوارم که وزیر راه و شهرسازی این صحبت ها را بشنوند و به آنها توجه نمایند و به اوضاع شهرها سامان دهند.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: