جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 1 شهريور 1395     
سه شنبه های بدون خودرو در منطقه 15

به گزارش گروه اخبار مناطق 22گانه شهرداری نیوز، معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 15 از پیوستن این منطقه به پویش سه شنبه های بدون خودرو خبر داد.

 

حکمتی پور با اعلام مطلب فوق افزود: پویش سه شنبه های بدون خودرو از چهارده هفته پیش در سراسر کشور با هدف کاهش آلودگی هوا، رونق حمل و نقل عمومی و استفاده از انرژی های تجدیدپذیر آغاز شده و تا کنون  بیش از 112 شهر کشور به این پویش پیوسته اند.

وی با اشاره به اینکه این پویش به فرمایش مقام معظم رهبری می‌تواند گامی بلند در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی بردارد، خاطر نشان کرد: شهرداری منطقه 15 و در بطن آن اداره محیط زیست این منطقه در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری و حفظ محیط زیست و همچنین دستیابی به آسمان آبی زمین پاک سعی در نهادینه کردن این فرهنگ در بین شهروندان و کارکنان منطقه دارد.

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه با تاکید براینکه این موضوع از نظر اقتصاد محیط زیستی نیز دارای اهمیت ویژه ای است، یادآور شد: با همه‌گیر شدن این پویش، شاهد رونق بازار انرژی های تجزیه‌پذیر، حمل و نقل عمومی، استفاده بیشتر از دوچرخه و پیاده‌روی نیز خواهیم بود و این امر نشان دهنده نقش این پویش در سلامت جسمی و روانی اجتماع است.

وی در پایان اظهار داشت: به منظور آگاهی بیشتر شهروندان با این طرح اطلاع رسانی های لازم از طریق فضای مجازی انجام شده و با حمایت هایی که شهرداران نواحی هشتگانه منطقه 15 به ویژه نواحی 6 و 5 با همراهی مسئول اداره محیط زیست منطقه در قالب بازدیدهای صبحگاهی از محلات با استفاده از دوچرخه داشته اند مردم به صورت ملموس با این طرح آشنا شده اند.

حکمتی پور در پایان یادآوری کرد: در صدد هستیم تا با تشکیل کانون های مردمی محیط زیست و همچنین انجام بازدیدهای شهرداران نواحی و روسای ادارات حوزه خدمات شهری از محلات؛ پویش سه شنبه های بدون خودرو در بین شهروندان منطقه به عنوان یک فرهنگ محیط زیستی نهادینه شود.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: