جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 31 مرداد 1395     
تلاش شهردار نیویورک برای کاهش آلودگی هوا

به گزارش گروه بین الملل شهرداری نیوز، شهر نیویورک با بهره برداری از ماشین های زباله گازسوز می تواند به هدف بلندپروازانه کاهش آلایندگی های گلخانه ای دست یابد.

شهردار نیویورک، بیل دی بلاسیو اهدافی بلندپروازانه برای کاهش آلایندگی هایی تعیین کرده است که می توانند این شهر را در کاهش تغییرات آب و هوایی پیشرو کنند. این برنامه ها پس از توافق سال گذشته در پاریس تعیین شده اند که در آن شهردار متعهد شد آلایندگی تولید شده توسط خودروها در شهر را  تا سال 2025 تا 50 درصد و تا سال 2035 تا 80 درصد کاهش دهد.

گفته می شود تصمیمات دیگری که اکنون در دست اجرا هستند می توانند مانع دست یابی به اهداف تغییرات دمایی در این شهر شوند. برخی معتقدند چاره کار در دست یابی به این اهداف می تواند استفاده از خودروهای گازسوز باشد. اما شهردار برای خرید 340 ماشین زباله جدید در سال جاری برنامه ریزی کرده است که حداقل 300 دستگاه آن ها دیزلی خواهند بود. در حالی که دوره استفاده از این خودروها هفت ساله است، این امر می تواند بر دست یابی به اهداف آلایندگی شهر تاثیرگذار باشد.

خودروهای زباله بر گازسوز می توانند راه کاری برای کاهش آلایندگی های کربنی باشند چرا که بیش از 60 درصد آلودگی ناوگان خودروهای دولتی در این شهر از این خودروها تولید می شود.

هم چنین اتوبوس های این شهر نیز نیاز به گازسوز شدن یا بهره گیری از سوخت RNG دارند که شبیه به گاز طبیعی نیست بلکه سوختی تجدیدپذیر است که بیوگازهای تولید شده از تجزیه زباله های آلی ساخته می شود.

شهرهای زیادی همچون ساکرامنتو و جنوب سان فرانسیسکو اکنون از این نوع سوخت استفاده می کنند.

 

 

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: