جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 31 مرداد 1395     
ساز و کار روند کنترل هوشمند محدوده LEZ

به گزارش گروه آموزش و فرهنگ سازی شهرداری نیوز، رئیس ستاد مرکزی معاینه فنی شهر تهران گفت: ساز و کار روند کنترل هوشمند محدوده LEZ با دوربین در جلسه امروز با وزارت کشور بررسی خواهد شد.

سید نواب حسینی منش در خصوص روند کنترل هوشمند محدوده LEZ افزود: کلیه دوربین های فعال در سطح تهران، دیتای خودروهای در حال تردد را به صورت آنلاین ضبط و با سامانه یکپارچه معاینه فنی ایران مقایسه می کنند.

وی تصریح کرد: خودروهای فاقد برگه معاینه فنی در جهت اعمال قانون به پلیس معرفی خواهند شد لذا طبق ابلاغیه وزارت کشور بر اساس دیتاهای ثبت شده دوربین های هوشمند، این خودروها روزانه به مبلغ 50 هزار تومان جریمه می شوند.

وی در ادامه گفت: هنوز تاریخ مشخصی درخصوص شروع طرح کنترل هوشمند محدوده LEZ اعلام نشده و با افتتاح رسمی سامانه سیمفا و اتصال سراسری این طرح، پروسه LEZ نیز اجرایی می شود.

وی اذعان داشت: در اجرای طرح LEZ  ارگان های پلیس راهور، وزارت کشور و سازمان شهرداری تهران (مجری پروژه) با ستاد معاینه فنی همکاری می کنند.

حسینی منش خاطرنشان کرد: براساس مطالعات انجام شده پیش بینی می شود در طی یکسال اجرای طرح LEZ میزان آلودگی هوای تهران تا 10 درصد کاهش پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه 50 درصد از خودروهای در حال تردد تهران دارای معاینه فنی هستند، اضافه کرد: حدود 2 میلیون خودرو در تهران وجود دارد که ملزم به اخذ معاینه فنی هستند این درحالی است که تاکنون 950 هزار خودرو نسبت به اخذ این گواهی اقدام کرده اند.

وی ابراز کرد: اخذ معاینه فنی برای خودروهای واجد شرایط و کاربراتوری تا حد زیادی می تواند در کاهش آلودگی هوای پایتخت موثر باشد.

رئیس ستاد مرکزی معاینه فنی تهران در پایان تاکید کرد: در خصوص ممنوعیت تردد خودروهای کاربراتوری فعلا ابلاغیه ای صادر نشده است.

 

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: