جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 7 مهر 1393     
تنبیه رانندگان خودروهای دیزلی به منظور کاهش آلودگی هوا!

به گزارش گروه بین الملل شهرداری نیوز، به عنوان بخشی از تلاش ها برای کاهش سطح آلودگی هوا در شهرهای انگلستان، مالکان خودروهای دارای موتور دیزلی به زودی با هزینه های جدید و مالیات بیش تر روبه رو خواهند شد.

بر اساس طرح ارائه شده توسط بوریس جانسون، شهردار لندن، رانندگان خودروهای دیزلی مجبور خواهند بود 10 پوند هزینه بیش تری برای عوارض مناطق پرجمعیت پرداخت کنند تا بتوانند وارد مرکز لندن شوند.

بسیاری از شهر های دیگر نیز به دنبال پیروی از این روش برای به وجود آوردن مناطقی بدون آلایندگی هستند.

جانسون همچنین دولت را ترغیب می کند تا مالیات جاده ای بیش تری از رانندگان خودروهای دیزلی دریافت کند.

وی در صدد است تا شبکه ملی از مناطق بدون آلایندگی ایجاد کند که در این صورت تردد خودروهای دیزلی قدیمی در بسیاری از شهرها ممنوع خواهد شد.

این روزها فشار زیادی بر شوراهای شهری وارد می شود تا آلایندگی دیزلی را کاهش داده و از جرایم اتحادیه اروپا به خاطر نقض محدودیت های آلودگی هوا رهایی یابند. این اتحادیه در ماه فوریه جریمه قانونی برای انگلستان اعلام کرد.

حداقل 20 شهر در انگلستان از جمله شفیلد، لستر، برادفورد، بیرمنگام و بریستول که از کیفیت هوای نسبتا بدی برخوردارند در پی معرفی مناطق بدون آلایندگی هستند.

آکسفورد امسال منطقه ای بدون آلایندگی برای اتوبوس ها ساخت که در صورت گسترش برای تمام خودروها اعمال خواهد شد.

در انگلستان سالانه حدود 29 هزار مرگ زودرس به خاطر آلودگی هوا اتفاق می افتد.

افرادی که در بیرمنگام، لندن و لیدز زندگی می کنند تا سال 2030 با آلودگی هوای خطرناک ناشی از موتورهای دودزا روبه رو خواهند شد مگر این که قوانین سخت گیرانه تری اعمال شود.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: