جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 28 مرداد 1395     
بحران گرد و غبار در غرب کشور

روزنامه آرمان: آلودگی هوای سه شهر بزرگ کشور باز هم هشدارآفرین شد. در استان های کرمانشاه، ایلام و خوزستان طی روزهای گذشته شاهد هجوم موج جدید گرد و غبار و آلودگی ناشی از حضور ریزگردها بودیم که در برخی موارد این وضعیت اضطرار آلودگی هوا منجر به تعطیلی ادارات شد.

روز گذشته سازمان هواشناسی در اطلاعیه‌ای هشدار داد: با تشکیل توده گرد و خاک روی شمال عراق و حرکت آن به سمت شرق، گرد وغبار در منطقه غرب کشور تداوم می‌یابد و علاوه بر آن به مناطق شمال غرب و جنوب غرب کشور نیز گسترش می یابد.این در حالی است که طی روز چهارشنبه در آذربایجان غربی، کرمانشاه، کردستان، ایلام و خوزستان شاهد گرد و غبار بودیم.

اولین روز غیراستاندارد کرمانشاه در مردادماه

روز چهارشنبه رئیس اداره نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه گفت: هوای شهر کرمانشاه هم اکنون در وضعیت «اضطرار» قرار داد.ثریا قربانی با اشاره به روند افزایشی گرد و غبار از ساعت ۲۴ سه شنبه، ۲۶ مرداد، اظهار کرد: این روند باعث شده هوای شهر کرمانشاه در روز ۲۷ مرداد در وضعیت اضطرار قرار بگیرد.

او با بیان اینکه غلظت گرد و غبار روند کاهشی دارد، خاطرنشان کرد: احتمالا شاهد خروج گرد و غبار از شهر کرمانشاه خواهیم بود. او تعداد روزهای غیراستاندارد هوای شهر کرمانشاه از ابتدای امسال تا کنون را ۲۵ روز اعلام کرد و افزود: این اولین روز غیراستاندارد در مرداد بود. به گزارش مهر، قربانی معتقد است: طی روزهای آینده گرد و غبار شدیدی نخواهیم داشت و تنها ممکن است شاهد غبار رقیق در نواحی مرزی باشیم.

خوزستان و گرد و غبار با منشأ داخلی

در استان خوزستان نیز مدیرکل هواشناسی خوزستان از ادامه پدیده گرد و غبار در سطح استان خبر داد. روز گذشته کوروش بهادری با بیان اینکه از دو روز گذشته( دوشنبه و سه شنبه) وقوع پدیده گرد وخاک در استان پیش‌بینی و اعلام شده است، اظهار کرد: به دلیل وزش بادهای شدید ناشی از تقویت سامانه کم‌ارتفاع و کم‌فشار در جنوب کشور و استان خوزستان، چشمه‌های گرد و غبار در استان فعال شده‌اند و از بعد ازظهر روز سه شنبه بیشتر نقاط خوزستان تحت تاثیر پدیده گرد و غبار قرار گرفته‌اند. به گزارش ایسنا، بهادری با بیان این‌که صبح چهارشنبه مجددا گرد و غبار در خوزستان فعال شد، گفت: وقوع گرد و غبار در اثر فعالیت منشأ داخلی است و از عراق نیست.

بارش شدید گرد و غبار در ایلام

در استان ایلام نیز گرد و غبار باعث تعطیلی ادارات شد. مدیر کل حفاظت محیط زیست ایلام گفت: بارش شدید گرد و غبار ادارات ایلام را تعطیل کرد.مازیار سلیمان‌نژاد اظهار داشت: با عنایت به بارش شدید گرد و غبار و آلودگی هوای استان ایلام و بنا بر تصمیم کمیته اضطرار مواقع آلودگی هوا فعالیت تمام ادارات و بانک‌ها به جز مراکز خدماتی و امدادرسان از ساعت ۱۲ ظهر روز چهارشنبه تعطیل شد.به گزارش فارس، بارش گرد و غبار از عصر روز سه شنبه استان ایلام را در بر گرفته، به طوری که این آلودگی در شهر ایوان به شش برابر حد مجاز رسیده است.

طوفان‌زدگان هیرمند و زابل

در سیستان و بلوچستان نیز وقوع طوفان های ۱۲۰ روزه مشکلات زیادی در روند زندگی مردم ایجاد کرده است. روز گذشته مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان وبلوچستان گفت: ۳۴۶ سبد غذایی و یک هزار و ۴۰۰ عدد ماسک در ۲۴ ساعت گذشته بین مردم طوفان زده ۱۰ روستای شهرستان‌های زابل و هیرمند واقع در شمال این استان توزیع شد. رسول راشکی اظهار داشت: ۲۵ نیروی امدادی جمعیت هلال احمر درقالب پنج تیم در این مدت بین مردم طوفان زده هشت روستای شهرستان هیرمند ۲۱۷ سبد غذایی و هزار و ۴۰۰ ماسک توزیع کردند. به گزارش مهر، او ادامه داد: با توجه به تداوم وزش باد همراه با گرد و خاک در سیستان نیروهای امدادی در آماده باش کامل به‌سر می برند تا در کمترین زمان خدمات مورد نیاز را به مردم ارائه دهند.

ورود موج ریزگردها به آسمان لرستان

در استان لرستان هم در حالی که هنوز ریزگردها استقرار نیافته اند، روز گذشته مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان لرستان خبر از ورود موج ریزگردها به لرستان برای روز پنجشنبه را داد.به گزارش ایلنا، مهرداد فتحی بیرانوند گفت: با توجه به ورود موجی از ریز گرد از جنوب کشور عراق وضعیت کیفی هوای شهرهای پلدختر شش برابر حد مجاز(بسیار ناسالم)،کوهدشت ۵/۴ برابر حد مجاز(بسیار ناسالم)،نورآباد دو برابر حد مجاز(ناسالم) و بقیه شهرستان های استان در حال حاضر در شرایط عادی قرار دارند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: