جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 28 مرداد 1395     
مرمت برج آزادی

به گزارش گروه اخبار مناطق 22گانه شهرداری نیوز، شهردار منطقه 9 شهر تهران با تاکید بر اینکه برج آزادی نماد و شناسنامه پایتخت محسوب می‌شود، افزود: تا سه ماه آینده مرمت برج آزادی انجام می‌شود.

 

حمید محسنی در برنامه شبگردی اصحاب رسانه در منطقه 9 شهر تهران با اشاره به تلاش برای بهتر دیده شدن برج آزادی به عنوان نماد و شناسنامه پایتخت، افزود: قطعا طوری اقدام خواهیم کرد که هیچ مزاحمتی برای دیده شدن برج آزادی توسط علاقمندان نماد پایتخت وجود نداشته باشد.

وی به احداث زیرگذر خیابان شهیداکبری به طول 600 متر اشاره کرد، ادامه داد: این زیرگذر در شاهراه آزادی قرار دارد و بی‌تردید در سبک شدن ترافیک منطقه 9 تاثیر بسزایی خواهد داشت. به دلیل همجواری این زیرگذر با منطقه 2 شهرداری تهران و تاثیر آن بر روانی ترافیک این منطقه برای احداث این زیرگذر توجیه اقتصادی وجود داشت.

شهردار منطقه 9 تاکید کرد: تلاش شده در احداث این زیرگذر آسیب و مزاحمت کمتری برای اهالی منطقه 9 ایجاد شود، بر همین اساس در ایام تعطیلات که ترافیک منطقه سبک‌تر بود، پروژه با سرعت بیشتری پیش‌ رفت، به طوری که در ایام عید نوروز کار جابجایی و تعریض خیابان انجام شد و همین امر موجب شد حتی یک مورد شکایت مردمی به سامانه 137 ارائه نشود.

محسنی در تشریح معارضین این طرح گفت: بیشترین معارض در احداث این زیرگذر، مسائل تاسیساتی و وجود 100 اصله درخت بود که این درخت‌ها در فصل خواب گیاهان با ریشه به پادگان جی منتقل شدند و خوشبختانه هیچ آسیبی به این درختان وارد نشد.

وی در خصوص مرمت برج آزادی، وعده پایان این مرمت را تا سه ماه آینده به اصحاب رسانه داد و افزود: این مرمت با بهترین سنگ‌ها و بهره گیری از کارشناسان در نمای بیرونی برج آزادی انجام خواهد شد. البته در مسیر این مرمت مشکلاتی از جمله وجود مانیتورینگ ترافیک پلیس راهور که بر روی برج آزادی قرار دارد وجود داشت که با هماهنگی‌های پلیس راهور این مشکلات بررسی شد.

وی تاکید کرد: برج آزادی متعلق به همه شهر تهران است و در حقیقت یک پروژه فرامنطقه‌ای محسوب می‌شود. به دلیل اهمیتی که این برج در حوزه میراث فرهنگی دارد زیباسازی آن به سازمان زیباسازی شهرداری تهران محول شده و این سازمان نیز طرح جامعی برای نماد پایتخت در نظر دارد.

شهردار منطقه 9 در بخش دیگری از صحبت‌های خود به موقعیت ویژه و استراتژیک منطقه 9 اشاره کرد و افزود: در این منطقه اماکن مهمی چون فرودگان مهرآباد، هلیکوپترسازی، سازمان زمین شناسی، هواشناسی و نقشه برداری وجود دارد. بر همین اساس موقعیت این منطقه در کل شهر تهران بی نظیر است لذا خدمت رسانی در این منطقه نیز از جنبه‌های مختلف ویژگی‌های منحصر به فردی دارد.

محسنی در جریان بازدید اصحاب رسانه از بوستان ترافیک که در پارک المهدی قرار دارد، گفت: این بوستان با 7200 متر مربع وسعت دارای 450 متر فضای پیاده روی، 350 متر فضای دوچرخه سواری، 10 هزار متر مربع خط کشی، 48 چراغ راهنمایی و رانندگی و 112 المان ترافیکی است. همچنین در این پارک ماکت مترو و ایستگاه‌های حمل و نقل عمومی طراحی و پیاده سازی شده است.

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: