جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 27 مرداد 1395     
ابطال پروانه فعالیت تاکسیران در صورت تکرار تخلف

به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری شهرداری نیوز، مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور گفت: در سیستم نظارتی تاکسیرانی همچون هر سیستم دیگری نظام بازرسی تخلفات وجود دارد و هیات های انضباطی مسئولیت رسیدگی به شکایات را برعهده دارند.

مسعود طبیبی افزود: قوانین جریمه ای تاکسیرانی در تهران با شهرهای دیگر کشور تا حدودی متفاوت است، در تهران بابت هر بار تخلف راننده یک امتیاز منفی در نظر گرفته می شود و بلافاصله مورد تخلف به صورت مکانیزه در پرونده اطلاعاتی راننده ثبت و مورد بررسی و رسیدگی قرار می گیرد ولی در شهرهای دیگر جریمه مالی و ارجاع به کمیته های انضباطی صورت می گیرد که با تکرار تخلف، پروانه فعالیت تاکسیران به طور کلی یا موقت از او باطل می شود.

وی تصریح کرد: تاکسی های خطی یک ماهیت مدیریتی مشخص دارند و بررسی ساعات کاری و تردد و کنترل آنها به صورت دقیق انجام می شود ولی تاکسی های گردشی تا زمانی که مجهز به سیستم GPS و سامانه های هوشمند نشوند رسیدگی به امور این نظام تابع نفر خواهد بود و عدم قابلیت ارزیابی جدی و واقعی در عملکرد وجود دارد.

طبیبی با اشاره به اینکه افزایش کرایه تاکسی ها تنها یکبار در سال صورت می گیرد، گفت: گران کردن کرایه در تابستان به بهانه روشن بودن کولر مورد پذیرش نیست و از نگاه یک راننده به این مسئله (به عنوان یک شاغل حرفه ای) در مقام احترام گذاشتن به مسافر، افزایش نرخ کرایه یکی از ملزومات تلقی می شود.

وی در ادامه اضافه کرد: ما از رانندگان به عنوان شاغلان حرفه ای تقاضا داریم که تسهیلات کولر را یک جزء ملزم بدانند علاوه بر این اتحادیه تاکسیرانی شهری در سال آتی پیشنهاد توجه به هزینه های سوخت و همچنین افزودن نرخ روشن کردن کولر را در سبد هزینه های رانندگان ارائه خواهد داد و در این رابطه خواستار توجه به نیازهای راننده و ارائه خدمات بهتر به مسافران می شود.

مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور در پایان تاکید کرد: متناسب با حرفه ای بودن رانندگان انتظار ارائه خدمات بیشتری به مسافران می رود و شعار اتحادیه تاکسیرانی در سال جاری برای رانندگان این بوده که " من یک تاکسیران هستم، یک شاغل حرفه ای نه یک راننده ساده ".

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: