جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 27 مرداد 1395     
تجهیز 12 مرکز معاینه فنی به سیستم دوربین پلاک خوان

به گزارش گروه آموزش و فرهنگ سازی شهرداری نیوز، دبیر ستاد معاینه فنی خودروهای سبک کشور گفت : با اتصال مراکز معاینه فنی خودرو در شهرها به سامانه یکپارچه معاینه فنی ایران (سیمفا) و اتصال بانک اطلاعاتی پلیس به سیمفا ، کلیه مراکز معاینه فنی تا نیمه اول مهرماه به دوربین های پلاک خوان مجهز می شوند .

سعید قیصر اظهار داشت : 12 مرکز معاینه فنی به سیستم دوربین پلاک خوان مجهز شده اند و با انتصاب پیمانکار جدید ، دستور کار تجهیز دوربین های پلاک خوان طی هفته آینده به کلیه مراکز ابلاغ می گردد .

وی ادامه داد : 435 مرکز معاینه فنی با 550 خط در کشور فعالیت می کنند و طبق دستورالعمل ابلاغ شده پیش بینی می شود تا پایان سال این تعداد تا هزار مرکز نیز افزایش یابد لازم به ذکر است از ابتدای سال تاکنون 2 میلیون و 500 هزار دستگاه خودرو به مراکز معاینه فنی مراجعه کرده اند .

وی در خصوص اهداف سامانه سیمفا تصریح کرد : تاکنون اطلاعات پلاک توسط عامل انسانی وارد سیستم می شد لذا ستاد معاینه فنی جهت حذف عامل انسانی اقدام به نصب دوربین های پلاک خوان در مراکز نمود .

وی بیان کرد : با اجرای این طرح ، کلیه دوربین های سطح شهر تهران و همچنین بقیه شهرها ، خودروهایی که فاقد  معاینه فنی هستند را شناسایی کرده و جریمه می شوند .

قیصر نسبت به وضعیت کنونی معاینه فنی کشور ابراز خوش بینی کرد و اظهار داشت : برای رسیدن به یک وضعیت مطلوب و ایده آل درکشور خواستار همکاری و هماهنگی همه جانبه نیروی انتظامی و پلیس راهور در روند اجرای طرح معاینه فنی خودروها هستیم .

وی با اشاره به اینکه تاکنون نیروی انتظامی و پلیس راهور همکاری های لازم را نداشته اند ، خاطرنشان کرد : متاسفانه بعد از پایان زمان اداری ، نیروی انتظامی و پلیس راهور ارتباط خود را با مرکز معاینه فنی قطع می کنند و این درصورتی است که این مراکز به صورت دو شیفت در حال فعالیت هستند و این موضوع برای ستاد بسیار نگران کننده است .

وی در پایان تاکید کرد : اگر پروژه معاینه فنی خودروها به عنوان یک چالش یا معضل اجتماعی اهمیت دارد همکاری تمام قد نیروی انتظامی و پلیس راهور را خواستاریم .

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: