جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 26 مرداد 1395     
فضای سبز به تنهایی توان کاهش آلودگی هوا را ندارد

به گزارش گروه محیط زیست شهرداری نیوز، مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهرداری تهران گفت: فضای سبز نمی تواند در هر شرایطی به تنهایی، وظیفه سنگین کاهش آلودگی ها را برعهده بگیرد.

 

علی محمد مختاری مدیر عامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهرداری تهران با اشاره به اقدامات این سازمان برای کاهش آلودگی هوا، اظهار داشت: نباید انتظار داشت که فضای سبز بتواند در هر شرایطی به تنهایی، وظیفه سنگین کاهش آلودگی ها را بر عهده بگیرد.
 
وی افزود: این سازمان با توجه به كاركردهاي زيست محيطي فضای سبز و تاثیر آن در مقابله با اثرات سوء افزایش صنعت و كاربري نادرست تكنولوژي و بالا بردن سطح زيبايي مناظر شهری، اقدام به احداث فضاهای سبز درون شهری و برون شهری می نماید.

مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهرداری تهران تصریح کرد: در حال حاضر تهران بیش از 13 هزار هکتار فضای سبز داخل محدوده، شامل بوستان های درون شهری در ابعاد محله ای، ناحیه ای، منطقه ای و فرامنطقه ای، بوستان های جنگلی داخل محدوده، رفیوژها، میدان ها، لچکی ها، اطراف بزرگراه ها و درختان معابر و همچنین بیش از 38هزار هکتار جنگلکاری در قالب طرح کمربند سبز پیرامون شهر، دارد.

مختاری با بیان اینکه فضاي سبز با جذب عناصر مضر مانند سرب و همچنین مقادیر قابل توجهی از ذرات معلق موجود در هوا و رسوب دهی آن ها در تعدیل آلودگي هاي هوا بسيار موثر  است، تاکید کرد: نباید فراموش کرد که نسبت تاثیرگذاری گیاهان بر کاهش آلودگی ها بستگی به شرایط محیطی، مقادیر تولید آلاینده و همچنین شرایط اقلیمی دارد.

وی اضافه کرد: به عنوان مثال در شرایط وارونگی هوا در فصل زمستان با حجم زیاد آلاینده های تولیدی از منابع گرماساز و اتومبیل ها، طبعاً این اثرگذاری کمتر است، بنابراین نباید انتظار داشت که فضای سبز بتواند در هر شرایطی وظیفه سنگین کاهش آلودگی ها را به تنهایی برعهده بگیرد.

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: