جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 24 مرداد 1395     
هوای سالم تهران ۱۲۰ روزه شد

امروز صد و بیستمین روز هوای سالم سال ۹۵ در تهران است. از ابتدای امسال تاکنون ۱۱ روز هوا پاک، ۱۲۰ روز سالم و ۱۷ روز ناسالم برای گروه‌های حساس بوده است.

مهر: لیلا نظری سخنگوی این شرکت گفت: برآیند اندازه‌گیری آلودگی هوای ایستگاه‌های تهران نشان می‌دهد امروز هوای تهران با شاخص میانگین ۸۷ در حد استاندارد و هوای سالم است.

به گفته وی، از ابتدای سال تاکنون ۱۱ روز هوای پاک، ۱۲۰ روز سالم و ۱۷ روز ناسالم برای گروه‌های حساس بوده است.

این اعداد نشان می‌دهد هوای امسال در مدت ۱۴۸ روز گذشته بهتر از مدت مشابه سال گذشته بوده است. سال گذشته در همین مدت ۱۰ روز پاک، ۱۰۰ روز سالم، ۳۶ روز ناسالم برای گروه‌های حساس و ۲ روز ناسالم برای همه بوده است.

همچنین طی هفته گذشته، پیش‌بینی‌های شرکت کنترل کیفیت هوای تهران به وقوع پیوست و حاکمیت شرایط جوی پایدار بر منطقه و وزش باد آرام متغیر بین ۰ تا ۲ متر بر ثانیه) در اکثر ساعات روز نقش به‌سزایی در تجمع آلاینده‌ها در شهر داشت. به طور معمول، استقرار شرایط جوی پایدار منجر به سکون نسبی هوا شده که همین امر موجب می‌شود جریانات هوا هم در راستای افقی و هم در راستای قائم محدود شود که تجمع و ازدیاد آلاینده‌ها را به دنبال دارد. به همین علت در صبحگاه روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه گذشته به طور محسوس شاهد غبارآلودگی هوا بودیم.

همچنین بر اساس نتایج مدلی پارامترهای هواشناسی، میزان ناپایداری جوی در روز جمعه نسبت به روزهای هفته افزایش یافت اما شاخص هیچگاه به حد ناسالم نرسید و دیروز و امروز هوا سالم بوده است.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: