جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 24 مرداد 1395     
قهرمانی المپیک بدون مربی

کاروان ورزشی کشورمان بالاخره اولین مدال خود را در المپیک ۲۰۱۶ کسب کرد. کیانوش رستمی وزنه بردار کشورمان با شکست رکورد دنیا و المپیک، مدال خوشرنگ طلا را برای کاروان امام رضا(ع) به ارمغان آورد.

روزنامه آرمان: کاروان ورزشی کشورمان بالاخره اولین مدال خود را در المپیک ۲۰۱۶ کسب کرد. کیانوش رستمی وزنه بردار کشورمان با شکست رکورد دنیا و المپیک، مدال خوشرنگ طلا را برای کاروان امام رضا(ع) به ارمغان آورد.

در هفتمین روز از بازی‌های المپیک ۲۰۱۶ ریو، رقابت‌های گروه A دسته ۸۵ کیلوگرم وزنه‌برداری با حضور کیانوش رستمی از ایران به‌همراه ۱۰ وزنه‌بردار دیگر برگزار شد. دارنده مدال برنز المپیک ۲۰۱۲ لندن کار خود در دوضرب را با انتخاب وزنه ۲۱۵ کیلوگرمی آغاز کرد اما نتوانست آن را بالای سر ببرد. او در ادامه موفق شد در دومین حرکتش وزنه ۲۱۵ کیلوگرم را مهار کند. رستمی در حرکت سوم موفق شد وزنه ۲۱۷ کیلوگرمی را بالا ببرد. رکورد دوضرب المپیک با ۲۱۵ کیلوگرم در اختیار «دیماس» یونانی بود که در المپیک ۲۰۰۰ سیدنی به ثبت رساند. این رکورد توسط کیانوش رستمی دو کیلوگرم ارتقا پیدا کرد. همچنین وی با ثبت رکورد مجموع ۳۹۶ کیلوگرم رکورد جهان و المپیک را به نام خود ثبت کرد.در حرکت یک‌ضرب نیز رستمی در حرکت نخست خود وزنه ۱۷۴ کیلوگرمی را بالای سر برد و در دومین حرکت موفق به مهار وزنه ۱۷۹ کیلوگرمی شد، اما در سومین حرکت نتوانست وزنه ۱۸۲ کیلوگرمی را بالای سر ببرد و در نهایت با رکورد ۱۷۹ کیلوگرم صدرنشین یک‌ضرب شد. وزنه‌بردار کشورمان بدین ترتیب با مجموع ۳۹۶ کیلوگرم به مدال قهرمانی دست یافت و اولین طلای کاروان المپیک کشورمان را به ارمغان آورد.

بدون مربی

کیانوش رستمی پس از کسب عنوان قهرمانی بازی‌های المپیک ریو بیان کرد: من در بدترین شرایط و تنها تمرین کردم. خیلی سختی کشیدم. خدا را شکر مدال طلا گرفتم و نگذاشتم خون شهیدان پایمال شود. ایرانی‌ها باید همیشه نشان دهند که می‌توانند موفق شوند. او ادامه داد: از علی مرادی رئیس فدراسیون وزنه‌برداری تشکر می‌کنم که از من حمایت کرد. رستمی همچنین گفت: مدالم را به شهدای مدافع حرم تقدیم می‌کنم و خوشحالم که توانستم به تنهایی و با مربیگری خودم رکورد دنیا و المپیک را تغییر دهم و به مدال طلا برسم. قهرمان المپیک ریو با تشکر از دعاهای مردم ایران تصریح کرد: مردم ایران با انرژی‌های مثبتی که دادند به من کمک کردند و اگر غیر از این بود، کیانوش رستمی نمی‌توانست مدال طلای المپیک بگیرد و رکوردشکنی داشته باشد. از این بابت خدا را شکر می‌کنم. قسمت بود مدال بگیرم و اگر قسمتم نبود، به هیچ عنوان این مدال را به دست نمی‌آوردم. او افزود: من برنامه تمرینی‌ام را به خوبی جلو بردم و توانستم به وزنه‌های خوبی برسم و دو ماه قبل از المپیک رکورد جهان را شکستم. الان هم توانستم دوباره رکوردشکنی داشته باشم. وزنه‌بردار ۸۵ کیلوگرم ایران در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه در فاصله بین حرکات به چه چیزی فکر می‌کرده است تصریح کرد: به هیچ چیزی فکر نمی‌کردم. وقتی که وزنه بردار چینی برای زدن وزنه ۲۱۷ کیلوگرم بر روی تخته آمد با خودم گفتم که خدا کند این وزنه را بزند. اگر دروغ بگویم، خدا کورم کند! زیرا اگر ۲۱۷ کیلوگرم را نمی‌زد، این مدال به دل من نمی‌نشست. همه وزنه‌برداران زحمت می‌کشند و تنها کیانوش رستمی نیست که برای گرفتن مدال زحمت کشیده باشد اما خدا را شکر ما ایرانی‌ها به چیزی که لایقش بودیم رسیدیم. رستمی در پاسخ به این سوال که پس از المپیک لندن اعلام کرده بود جو این رقابت‌ها رویش تاثیر گذاشته آیا این بار هم این شرایط را داشته است گفت: خیر، این بار وضعیت متفاوت بود. من به خوبی تمرین کرده بودم و آرامش داشتم. من خودم کار خودم را مدیریت کردم. هیچ کس من را کوچ نکرد. با برنامه خودم تمرین کردم با همین برنامه‌های خودم بود که توانستم رکورد جهان و المپیک را جابه‌جا کنم.

توصیه رضازاده!

حسین رضازاده در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به این که همه در قالب یک تیم باید باشند، اظهار کرد: رستمی حدود هشت ماه به تنهایی تمرین کرد. از روز نخست انوشیروانی را به عنوان مربی قبول نداشت. وزنه‌برداری یک رشته رکوردی است و ورزشکاری که با برنامه و بدون فکر و خیال تمرین کند موفق می‌شود. در مصاحبه‌های رستمی شاهد بودیم که می‌گفت شرایط تمرینی متفاوتی دارد و با برنامه‌ای متفاوت با تیم ‌ملی تمرین می‌کند که نتیجه‌ داد و طلا را کسب کرد. وی در ادامه گفت: همه باید با اسم تیم ‌ملی و با یکدیگر باشند و این به مدیریت فدراسیون بستگی دارد. باید مدیریت قوی باشد. اگر شرایط همین گونه پیش رود شاهد اختلاف‌ها خواهیم بود. یک بار ممکن است این اتفاق رخ دهد و ورزشکاری طلا کسب کند اما نباید بدون مربی تمرین کردن رواج پیدا کند. وی در پاسخ به این پرسش که آیا دانش مربیان ایرانی پایین است که رستمی ترجیح داد به تنهایی تمرین کند، توضیح داد: نمی‌دانم. این سوال را باید از خود رستمی بپرسید.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: